Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iPhone körd ?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-15 14:36

Tjabba gott folk!

Nu är de så att min käre iPhone 2G är trasig! Problemet är att den inte startar, de går dock att få igång den när man sätter den i dockan, men då startar den bara om sig hela tiden :'(! När man sätter telefonen i Recovery-mode så klarar den av att vara kvar i detta läget utan att starta om sig. Men när man kopplar dockan till min PC och försöker starta upp telefonen händer de inget alls, så jag kan ju inte ens återställa den :tveksam:...

Vad ska jag göra åt detta????

(Sorry ifall jag skapar en liknande tråd som har funnits innan, hittade inget när jag sökte!)

//ShiBBan

Senast redigerat 2008-08-15 15:04

DFU-mode - får du in den i det när den är kopplad till datorn?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-16 03:04

Nope, funkar inte pga att jag inte har dom kablarna inkopplade i min iPhone! Min telefon ser ut så här för tillfället:

http://195.149.144.149/images/01/0146329922.jpg

Borde kanske ha sagt de . Men de är ju precis som att den inte tar ström ifrån datan

Ursprungligen av ShiBBan:

Nope, funkar inte pga att jag inte har dom kablarna inkopplade i min iPhone! Min telefon ser ut så här för tillfället:

http://195.149.144.149/images/01/0146329922.jpg

Borde kanske ha sagt de . Men de är ju precis som att den inte tar ström ifrån datan

Jaha, varför det?!!?
Är det här en skämttråd?

Jag är lika frågande som tidigare talare. Vad exakt är det frågan om egentligen!?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-16 15:48

Haha, nu fattar jag nada O:-) ... Min telefon ser ut som den på bilden (det är baksidan på iPhone ifall ni inte visste de?). Den ska ändå starta ifall man sätter den i dockan, vilket den inte gör... Hjälp mig istället

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-16 17:31
Ursprungligen av ShiBBan:

Haha, nu fattar jag nada O:-) ... Min telefon ser ut som den på bilden (det är baksidan på iPhone ifall ni inte visste de?). Den ska ändå starta ifall man sätter den i dockan, vilket den inte gör... Hjälp mig istället

Ser ut som ett hopplöst fall. Varför öppnade du den?

//Rob

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-16 18:18

Men säg inte så

Byta baksidan till en svart baksida istället. Jag ångrar mig ska ni veta... Vart kan man lämna in telefonen på lagning tro? Bor i GBG typ (Mumien och Homemedia suger)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-17 23:53

Slutade den fungera när du öppnaden den eller har det ingenting mer saken att göra?
Har du testat att sätta den i DFU mode och köra restore?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-18 01:21

Den slutade att fungera efter de att jag hade öppnat den. Men jag fattar inte vad som är felet för de finns inte ett märke på den! Men jag får lämna in den helt enkelt, men frågan är ju bara vart?

Du har väl förmodligen lyckats slita loss någon kabel, kommit åt någon lödning, fått en kortiss eller något. Fan vet vad. Men eftersom det sket sig när du öppnade den krävs det ju inget geni att räkna ut at något hände när du gjorde det!

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-08-23 00:24
Ursprungligen av PeeMaN:

Du har väl förmodligen lyckats slita loss någon kabel, kommit åt någon lödning, fått en kortiss eller något. Fan vet vad. Men eftersom det sket sig när du öppnade den krävs det ju inget geni att räkna ut at något hände när du gjorde det!

Nope... Tänkte mest ifall de var någon känt fel med FW. Men jag ska skicka telefonen till Stockholm där den ska bli lagad (hoppas jag )!

Någon som är sugen kan ta bort tråden...

1
Bevaka tråden