Hej!
Jag vill veta sidans ranking.
Skälet till att jag frågar är detta:
Jag har skrivit en sak i en medicinsk papperstidning som inte finns indexerad i någon medicinsk data-bas. Denna tidning finns dock utlagd som pdf på webben.
Nu har jag från annat håll fått frågan hur "lättillgänglig" just vår artikel i denna papperstidning är. Jag tänkte som mått använda placeringen/rankingen enligt googles sökning när man använder det ord "celiaki" som jag tror att den använder som vill hitta vår artikel.
Jag är inte ute efter en hög rankning, snarare tvärtom eftersom jag tror att det är väldigt svårt att hitta [tyvärr] det vi skrivit via en webbsökning. Om det är svårt att hitta får detta nämligen konsekvenser och vi kommer då att försöka sprida våra resultat på annat sätt - också.
De sidor jag vill ranka när man söker på celiaki är (i själva verket) dessa:
www.svenskgastroenterologi.se/Gastrokuriren/GK-2_08.pdf
samt
www.blf.net/barnlak/dig-barnlakaren/BKN-108-2-lr.pdf
Att jag inte skrev ut dem först var för att jag var rädd för att om en massa 99mac-medlemmar går in på dessa sidor nu [osannolikt].kanske det i sig påverkar rankingen (sannolikt uppåt, och då får jag inte en sann ranking om jag till slut lyckas ranka dem).
Kan någon hjälpa mig att komma vidare? Var på Googles ranking hamnar dessa sidor om man söker på ordet "celiaki"?
med vänl hälsn Jonas
med vänl hälsn Jonas