Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik-DVD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Köpte Fleetwood Mac på DVD. (96Khz/24 bit) "multichannel surround"
Himla trevligt, MEN den funkar givetvis bara på DVD-spelaren under TV'n tyvärr. Inte på den i datorn. Jag som tänkte bränna en CD så man kan lyssna i bilen också men nu står jag rådvill. Vad för programvara kan behövas? Vilka filer är av intresse?

Hmmm, halvkul grej. Har inte ens reflekterat över själva musiken tack vare det här.:(

Hade du reflekterar över musiken hade du antagligen inte köpt nåt med Fleetwood Mac...

Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Hade du reflekterar över musiken hade du antagligen inte köpt nåt med Fleetwood Mac...

Tack, men det var inte DIN musiksmak jag var ute efter. (Jag lyssnar på annat också, faktiskt):cool:

• Medlem
  • 2003-06-17 14:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko

Vi såg den ironiska smileyn, men skämtet gick inte hem, gamle gosse. Låt oss inte sänka oss till samma nivå som insändarna på tv-sidorna i tidningen. Jag tackar på förhand.

/Fredrik

• Medlem
  • 2003-06-17 15:34

Hm... tror det här kan bli "lite" klurigt.

Själv har jag en gång "demuxat" (delat upp en dvd) en låt på en Pet Shop Boys dvd, man fick då bl a ett tyst videospår (som jag slängde) och två stereo-ljudspår: ett med nästan obefintlig sång (antar att det skall simulera "bakifrån-ljud", jag slängde denna fil) och ett med bra sång och instrumentering (detta var detta spår jag behöll och sparade som själva "låten")

Jag demuxade med program för OS 9, vet inte vad som skall användas för X - jag kör det inte själv - här är en länk i alla fall:

Lite dvd-tools

Problemet med multikanals-ljud är att du vid demux borde få 5 (eller 6?) kanaler med ljud och antingen finns det något spår som låter ok ELLER så får du "mixa" ihop alla ljudspår med något multikanals-ljudprogram som deck, logic, cubase eller protools... (men det borde låta ok i "front left & right"-spåret?)

En del jobb, hursomhelst...
(kanske värt att kolla upp om inte någon redan gjort det?)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nifo
Vi såg den ironiska smileyn, men skämtet gick inte hem, gamle gosse. Låt oss inte sänka oss till samma nivå som insändarna på tv-sidorna i tidningen. Jag tackar på förhand.

/Fredrik

Är väl trött och gammal...:(
Kände mig så när jag missade smileyn i alla fall. allt är relativt. Köpte faktiskt Marylyn Manson oxå, för att balansera mjukpopen lite.:D

Senast redigerat 2003-06-17 17:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ma
Hm... tror det här kan bli "lite" klurigt.

Själv har jag en gång "demuxat" (delat upp en dvd) en låt på en Pet Shop Boys dvd, man fick då bl a ett tyst videospår (som jag slängde) och två stereo-ljudspår: ett med nästan obefintlig sång (antar att det skall simulera "bakifrån-ljud", jag slängde denna fil) och ett med bra sång och instrumentering (detta var detta spår jag behöll och sparade som själva "låten")

Jag demuxade med program för OS 9, vet inte vad som skall användas för X - jag kör det inte själv - här är en länk i alla fall:

Lite dvd-tools

Problemet med multikanals-ljud är att du vid demux borde få 5 (eller 6?) kanaler med ljud och antingen finns det något spår som låter ok ELLER så får du "mixa" ihop alla ljudspår med något multikanals-ljudprogram som deck, logic, cubase eller protools... (men det borde låta ok i "front left & right"-spåret?)

En del jobb, hursomhelst...
(kanske värt att kolla upp om inte någon redan gjort det?)

Tack för tipsen! Känns inte som jag köper en till på ett tag. Ska kolla i kväll:p

1
Bevaka tråden