Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream och Mac...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-17 00:03

Enligt Bostreams hemsida ska den nya tjänsten SF Anytime, där man ska kunna titta på långfilm via sin bredbandsanslutning, bara kunna användas för PC.
Till min stora förvåning märkte jag idag, när jag fick ett reklamblad tillsammans med min faktura från Bostream, att man har något som liknar en Dell dator OCH en POWERBOOK G4!!! på reklambladet. Hur tänker Bostream? Tjänsten funkar bara för PC, men man visar en Mac i reklambladet. Haha... vilken tabbe! Hur ska de ha det? För Mac eller ej?

Jo, det är ju en rolig reklam.

Men eftersom kvaliteten på filmerna inte blir tillräckligt bra för mig spelar det ingen roll om det bara fungerar med PC, Mac eller C128D.;)

Den dag de streamar i MPEG4 till en DVD-spelare med inbyggd dekoder för detta format och har DD/DTS-ljud ska jag använda VoD-tjänster.

SF Anytime suger. Skulle själv kunna koda VOD material dubbelt så bra nästan. Och ha bättre ljud.
Och med Helix servrar så är det ingen omöjlighet. Eftersom dom har stöd för DRM för alla format som finns.

1
Bevaka tråden