Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis micron: svår-editerad?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Funderar på att köpa en Micron. Är det svårt att göra egnaljud, patterns och "blipblop - komp på den? Har lånat en och äääälskar ljuden, men vill enkelt kunna göra egna komp-setups.

Kan jag det?

Andy

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 12:02

Den är säkert så lättediterad den kan vara med den dära ratten men överlag så är den svårediterad om du vill göra egna ljud, finns många parametrar å svårt att bilda sig en överblick. Edtitera keyboard zoner m.m är ganska lätt har jag för mej. Kanske dock funkar bra att editera från en BCR2000 el dylikt.

• Medlem
  • Borås
  • 2008-08-18 12:56

Det jobbiga är ju att parameterändringarna inte sväljer CC, förutom ett par.

inte så farligt att programera vill jag mena. men håler med odlarn. alesis har missat en del midi alternativ.

Nej, den är faktiskt rätt enkel att editera när man jobbat med den en stund. Men den är inte ultimat att göra pads med 112 modulationsvägar på. Då blir det lätt att gå vilse...eller iaf var det så för mig.

Microns största minus är att Alesis inte kunde få tummen loss och fixa en editor till den. Alla Micron-ägare ville ha men de vägrade. Trist med företag som inte lyssnar på sina kunder.
Nu finns det ju iofs tredjeparts, men jag lyckades inte få någon av dem att fungera bra.

Har inte Alesis släppt en uppgradering som gör att alla parametrar snackar CC? Tyckte jag läste det häromveckan...

Ursäkta en "preset-dumbom" ....CC?

Andy

CC är information som rattarna på synthen skickar när man vrider på dem. Det gör det möjligt att ratta ljud från en dator eller kontrollerlåda med massa reglage.

Jaja...Tackar. Kanske borde köpa en ändå. Jag blir så glad av en del blip blop - ljud.

Andy

1
Bevaka tråden