Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-19 02:41
Ursprungligen av Ivana:

Låste upp min Iphone 3G hos Home Media idag. De fixade mina internet inställningar oxo.
Nu kör jag med comviq istället.

Det låter bra! fungerar 3G och internet (safari, mail, applikationer, osv.) ?
inget som strular alls ?
MVH Tobias

Ursprungligen av Ivana:

Låste upp min Iphone 3G hos Home Media idag. De fixade mina internet inställningar oxo.
Nu kör jag med comviq istället.

Funkar 3G också? Har hört att det vart strul med det. Lätt att byta sim kort? Hört att flera haft problem då det fastnar och inte får ut simkortet när de har ett turbosim.

Nån som provat dessa?
rebelsimcard.com
simable.com

  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-22 19:25

Jag orkade inte vänta på yessim så jag åkte in till danderyd och gick till MrGizmo som
hade följande kort: iPhone 3G Unlock 100% ok i-smartphone - MrGizmo: iPhone & iPod tillbehör

haft det i 3 dagar nu och det fungerar felfritt med 3g samt comviq!
det är värt att testa, kostar 299-399kr !

han böt det åt mig med

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-08-24 17:51
Ursprungligen av zpyrix:

Jag orkade inte vänta på yessim så jag åkte in till danderyd och gick till MrGizmo som
hade följande kort: iPhone 3G Unlock 100% ok i-smartphone - MrGizmo: iPhone & iPod tillbehör

haft det i 3 dagar nu och det fungerar felfritt med 3g samt comviq!
det är värt att testa, kostar 299-399kr !

han böt det åt mig med

Såg att i-smartphone simkort börjat komma ut på Tradera... Så du kan garantera att det fungerar 100%?

/Johan

  • Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-24 18:47

allt har fungerat utmärkt hittills, även 3g, mail, samt alla apps som använder internet.

jag kör med comviq/tele2 abonnemang samt firmware 2.0.1 !

Jag använder inställningarna under Allmänt > Nätverk:

3G: ON
Data-Roaming: ON

Mobilt datanätverk:
APN: internet.tele2.se
Användarnamn: gprs
Lösenord: internet

jag kan ju inte garantera helt att det kommer fungera för dig, men för mig så har det fungerat perfekt! det ända jag har märkt är att det blir "Invalid-SIM" när man går ur flygplansläget, men då startar man om telefonen eller gör en "respring" så fungerar det igen!

Ursprungligen av zpyrix:

Mobilt datanätverk:
APN: internet.tele2.se
Användarnamn: gprs
Lösenord: internet

hur ändrar man/lägger till dessa uppgifter? hittar ingenting sådant.....

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2008-08-25 12:55
Ursprungligen av andreasthorn:

hur ändrar man/lägger till dessa uppgifter? hittar ingenting sådant.....

Ligger under: Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk

Ursprungligen av danielj72:

Ligger under: Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk

hmm. jag har dessa att välja på där.

---------------
Aktivera 3G [1]

Data-roaming [1]

VPN [inte konfigurerad]

Wi-Fi [av]
--------------
jag kör fw 2.0.1 jailbreakad med Pwnage 2.0.2

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 13:25

I Sverige finns inte Mobil Datanät inställningen. Det är för att iTunes installerar Telia inställningarna vilket inte kan ändras. Det är rätt kasst att man inte kommer åt inställningarna men jag är säker att det får man fram om man ändrar lite i en plist fil.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

I Sverige finns inte Mobil Datanät inställningen. Det är för att iTunes installerar Telia inställningarna vilket inte kan ändras. Det är rätt kasst att man inte kommer åt inställningarna men jag är säker att det får man fram om man ändrar lite i en plist fil.

//Rob

så det betyder att jag inte kan använda denna turbosim upplåsningen med min iphone 3g och comviq kort? eller iaf inte få den fullt fungerande med 3g internet, mail o.s.v?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 13:42
Ursprungligen av andreasthorn:

så det betyder att jag inte kan använda denna turbosim upplåsningen med min iphone 3g och comviq kort? eller iaf inte få den fullt fungerande med 3g internet, mail o.s.v?

Det går att använda men hur man får in inställningarna för just din operatör kan jag inte svara på.

Du kanske kan göra ett eget "carrier bundle" med dina inställningar på den här sidan.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2008-08-25 13:46

Skumt....jag kör med Jailbreakad 2.0.0 och har inte några problem att få fram inställningarna. Men jag jailbreakade med mitt Telenor kort i och valde "activate" under Winpwn. Kanske blir fel, dvs den läser in Telias inställningar igen, om man kör med Telia kortet i telefonen under Jailbreak. Någon annan kanske har ett bättre svar...

Har beställt ett kort från MrGizmo med nu. Inte för att jag precis har några enorma förväntningar på att det kommer fungera felfritt. Men om det bara fungerar någorlunda, så är det bättre än att ha en telefon som går ungefär lika bra att ringa med som en stövel...
Förhoppningsvis får jag kortet på tisdag, kan lägga en rapport på hur bra det fungerar då.

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2008-08-24 23:14

Jag köpte ett i-smartphone kort från MrGizmo i fredags, generation 2 av kortet. Det första fungerade tydligen endast med Comviq. Jag kör nu med Telenor och det har fungerat utan problem hittills. Först körde jag med firmware 2.0 utan jailbreak.....fungerade utan problem. Kör nu med jailbreakad 2.0 och det är inte heller några problem. Skall senare gå upp till 2.0.1.
3G och dataroaming fungerar perfekt.
"So far so good"

Man kan ändra med denna sida APN Changer

Iphone 3G med i-smart kort och tre

Tjena. Jag kör I-smart kortet med mitt tre kort i min telia köpta Iphone 3G.
Den är inte jailbreaked eller någonting alls. Stundtals så hoppar mottagningen lite upp och ned men den fungerar hur som helst rätt okey. Det som är problemet är att 3G'n inte fungerar. Den fungerar verkligen sällan. Vilket jag inte kan förstå eftersom TRE bara använder sig av 3G, det är liksom inte så att den kan hoppa mellan GSM och 3G. Tror ni jag behöver jailbreaka den så det fungerar bättre?'
När jag har telia kortet i så hittar telefonen alltid 3G.
Jag kan ändra APN på min, jag har skrivit data.tre.se och lämnat anv lösen tomt.
Version 2.02
Någon som har några tips?

Ursprungligen av deniz77:

Tjena. Jag kör I-smart kortet med mitt tre kort i min telia köpta Iphone 3G.
Den är inte jailbreaked eller någonting alls. Stundtals så hoppar mottagningen lite upp och ned men den fungerar hur som helst rätt okey. Det som är problemet är att 3G'n inte fungerar. Den fungerar verkligen sällan. Vilket jag inte kan förstå eftersom TRE bara använder sig av 3G, det är liksom inte så att den kan hoppa mellan GSM och 3G. Tror ni jag behöver jailbreaka den så det fungerar bättre?'
När jag har telia kortet i så hittar telefonen alltid 3G.
Jag kan ändra APN på min, jag har skrivit data.tre.se och lämnat anv lösen tomt.
Version 2.02
Någon som har några tips?

Du har inte alls följt med i debatterna runt iPhone 3G's bristfälliga 3G-uppkoppling?

Det har jag tyvärr inte gjort. Så alltså beror detta inte på mitt 3 kort. Finns det inget man kan göra? Ett byte till Telia bättre?

Ursprungligen av deniz77:

Det har jag tyvärr inte gjort. Så alltså beror detta inte på mitt 3 kort. Finns det inget man kan göra? Ett byte till Telia bättre?

Vänta på mjukvaruuppdateringen 2.1 som Apple påstår/hoppas ska lösa problemen med 3G-uppkopplingen. Sägs ska komma i september.

funkar inte

fick mitt i-smartphone kort inköpt från mr. gizmo. klipper mitt tele 2 kort, stoppar i det med i-smart som hänvisat, kollade t.o.m på en demo film på deras hemsida. får inget sim meddelande, startat om, väntat, startat om & väntat. står bara inget sim.

vad för fel tror ni? vad göra? använde ni medföljande sim hållare eller orginal? provade först med medföljande & sedan med orginal. med orginal fick jag inte i kortet. besvikelsen är enorm.

Senast redigerat 2008-08-28 17:35
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-26 10:28

Har fått igång Telenor på min iPhone 3G

Hej
Köpte ett "smartsim" på www.TheMobileStore.se - Mobil tillbehr till vldigt lga priser! för 349 kr och nu funkar telefonen med Telenor !
Det vara bara att gå in och ändra apn till internet.telenor.se så funkade allt !

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-08-26 12:09

Fungerar alla funktioner såsom 3G

Hej
Grattis, fungerar alla funktioner såsom 3G samtal samt surf som vissa andra haft problem med.
//Peter

Ursprungligen av K_ungen:

Hej
Köpte ett "smartsim" på www.TheMobileStore.se - Mobil tillbehr till vldigt lga priser! för 349 kr och nu funkar telefonen med Telenor !
Det vara bara att gå in och ändra apn till internet.telenor.se så funkade allt !

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-26 12:22

Har du ett Telia-abonnemang du måste betala för nu då?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-26 12:53

Nja efter lite testande vet jag inte om det funkade så bra, det gick att ringa, eposta och surfa över 3G - men ej att ta emot samtal (allt kom till mobilsvaret).
Tog ur simkortet (efter mycket besvär, det sitter som berg) och försökte starta om telefonen men då sa den att SIM kort saknas..

Kanske får returnera chippet som man satt på simkortets kontakter.
Det är ju bra om folk får tag på en...

Köpte iPhonen och förlängde frugans Telia abonnemng i förhoppningen att det skulle gå att låsa upp iPhonen på en gång - men så lätt var det inte...

  • Medlem
  • 2008-08-26 13:37

Hur funkar den här lösningen? Ändrar den IMEI-numret på något sätt eller vad?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-08-26 14:40

Det var ett väldigt tunt kretskort som man satte framför simkortet (man fick göra hål i SIM kortet så kretsen fick plats och sedan i en specialhpllare för simkortet, så det var ganska tajt och få tillbaka simkortet i iPhonen (för att inte tala om att få ut den igen )

Dom skulle få en uppdaterad version i nsäta vecka som dom ska skicka mig

Återkommer

  • Medlem
  • 2008-08-26 14:43

Jo, att det är en adapter fattar jag, men hur funkar den rent tekniskt? Vad gör det där lilla chipet egentligen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 16:56
Ursprungligen av bbus:

Jo, att det är en adapter fattar jag, men hur funkar den rent tekniskt? Vad gör det där lilla chipet egentligen?

Skickar ut ett gäng fejksignaler hela tiden som får telefonen att tro att det är ett teliakort.

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2008-08-26 19:06

Har provat samma kort men hade samma problem :S Hoppas det nya kortet funkar bättre!

Bevaka tråden