Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Winpwn förstör ipod touch!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, försökte nyligen jailbreaka min ipod touch med hjälp av winpwn och ta ipoden från 1.1.5 till 1.1.4, det gick bra till att börja med och all text och sådant som ska komma i touchen visades.. allt var klart och det stod på touchen att jag skulle reboota den, när jag slog av den för att sedan slå på den igen så gick det inte, nu vet jag inte vad jag ska göra ipoden är död, kom gärna med förslag på vad jag ska göra, allt uppskattas, om inte ni vet något som kan hjälpa så vet ni iallafall nu att ni ska vara väldigt försiktiga med winpwn 2.0..

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-18 18:24

Jag visste inte ens att det fanns 1.1.5

håll in "hemknappen" när du sätter in usb sladden i datorn så kommer det upp i itunes om åtreställning så kan du återställa den så den blir som ny (Y):)

Ursprungligen av matteegget:

håll in "hemknappen" när du sätter in usb sladden i datorn så kommer det upp i itunes om åtreställning så kan du återställa den så den blir som ny (Y):)

tack för svaret! har testat nu, ska jag hålla in knappen innan jag sätter i sladden, eller samtidigt som jag sätter i sladden? för det fungerar inte..

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-20 14:00

Sätt den i DFU-läge: Håll in hemknappen och topknappen i tio sekunder. Släpp sen top knappen och fortsätta hålla in hemknappen i tio sekunder till.. Skall fungera att återställa den då..
Winpwn 2.0 är väll till firmware 2.0 och inte till 1.1.4? Ladda ner en äldre version av winpwn som är för den firmwareversion du kör på ipoden nästa gång!

Ursprungligen av nllub:

Sätt den i DFU-läge: Håll in hemknappen och topknappen i tio sekunder. Släpp sen top knappen och fortsätta hålla in hemknappen i tio sekunder till.. Skall fungera att återställa den då..
Winpwn 2.0 är väll till firmware 2.0 och inte till 1.1.4? Ladda ner en äldre version av winpwn som är för den firmwareversion du kör på ipoden nästa gång!

testade precis det du sa om knapparna, vad ska hända med touchen när man gjort det, alltså ska den startas eller ska man koppla den till datorn sen?

fungerade nu, fast det kommer upp i itunes att ett okänt fel uppstod (9)
tack så mkt för svaret nllub!!

edit: frågan är alltså nu hur gör jag för att återställa den..

Senast redigerat 2008-08-20 23:29

lägger in en bild på hur mitt itunes ser ut när jag kopplar in min Ipod Touch, vet inte riktigt vad jag ska göra, har försökt att återställa den med iphone firmware men det passar tydligen inte

Har återställt min iPod Touch flera ggr och det räcker med att du trycker på knappen Återställ i iTunes efter att du kopplat in iPoden sedan går det automatiskt. Det går ganska fort. Sedan kan du få in din musik, dina bilder, dina program osv genom att trycka på synkronisera under varje flik. Det däremot brukar ta en del tid i alla fall om du har mycket som ska in i datorn igen. Det lilla fönstret som kom upp (på din bild) trycker du bara OK på. Mitt tips är också att du avmarkerar de tre rutorna på första sidan i iTunes (sammanfattning) så du kan göra ändringar manuellt.

Ursprungligen av KaRo:

Har återställt min iPod Touch flera ggr och det räcker med att du trycker på knappen Återställ i iTunes efter att du kopplat in iPoden sedan går det automatiskt. Det går ganska fort. Sedan kan du få in din musik, dina bilder, dina program osv genom att trycka på synkronisera under varje flik. Det däremot brukar ta en del tid i alla fall om du har mycket som ska in i datorn igen. Det lilla fönstret som kom upp (på din bild) trycker du bara OK på. Mitt tips är också att du avmarkerar de tre rutorna på första sidan i iTunes (sammanfattning) så du kan göra ändringar manuellt.

Okej? så brukar det fungera när allt ligger rätt till i lilla touchen, i mitt fall gör det tyvärr inte det.. tack ändå för försöket

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-22 14:50

Så det går alltså inte att trycka på återställ?

nej, notera i bilden jag la in att det står att det är en Iphone och inte en ipod, förstår inte riktigt vad som hänt, ska försöka lämna in den och se vad dom säger

1
Bevaka tråden