Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OpenSSH via 3G

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Skulle installera Installer 4 via OpenSSH igår men märkte att man var tvungen (?) att ha Wlan hemma..

Prövade att köra whatsmyip i Safari och skrev sedan in IP´t i Winscp, men det ville inte..

Är det omöjligt att göra via 3G?

Jag skulle gissa på att felia kör all sin 3G-trafik bakom en proxy/router eller liknande. Det innebär att IP-adressen du ser via whatsmyip inte är tilldelad din telefon, utan att alla (eller iaf alla inom ett visst område) får den adressen tilldelade när de ansluter till nätet. På svenska: Du har inte ett publikt IP via 3G.
Det enda sättet jag kommer på att du kan lösa det är genom en VPN-server som kan erbjuda dig en publik IP-adress. Om jag inte har helt fel så erbjuder bland andra https://www.flashback.name/ en sådan tjänst (denna är dessutom gratis att testa i en månad).

Ganska mycket spekulationer i mitt inlägg här, om någon känner för att rätta mig så gör gärna det

Ja du har säkert rätt om IP:t...

Är det bara flashback som har en sån där VPN-server grej? Är inte direkt bra på sånt

1
Bevaka tråden