Kort sammanfattning av frågeställningen... Min kära ipod försvann förra veckan så det blev att köpa en ny och då blev det den "nya" ipod classic 80 Gb.

I mina förra ipods har jag alltid känt att Itunes är ett segt och jobbigt program som gett mig gråa hår. Lösningen har varit anapod och nu senast kör jag med winamp där jag lätt som en plätt tryckte in drygt 10 000 låtar.

So far so good. Dock har man ju den sköna, snygga coverflowfunktionen i nya classic och jag märkte att max kanske 1% av alla omslag kom med. Jag gissar att det har att göra med att Itunes trycker in omslagsinformationen på nåt sätt som inte Winamp klarar av och de som kommer med har sannolikt omslaget i taggarna.

Nåväl, nu undrar jag ju om någon medlem testat att trycka in och göra en synkning i Itunes på en ipod som redan är "fulladdad" via winamp...

Kommer resultatet bli att tt den inte synkar nåt alls för alla låtar ligger där de skall, kommer den magisks synka omslagen som saknas eller kommer Itunes att ge mig det riktigt onda ögat för att jag varit så elak att jag använt ett "tredjepartsprogram". Vill gärna fråga innan man testar så man inte trampar i klaveret som kanske någon annan redan gjort...

By the way, är PC-anvädare