Det var städdags i studion i samband med att jag skulle koppla in två nya effekter.
Jag kopplade ur strömmen till allt, drog ur kablarna och satte tillbaks dom märkta och fastklämda i hopar med buntband... Under detta skede kopplade jag även in två begagnade effekter jag köpt, med balanserade kablar till ljudkortens ingångar. (Emu 1820M & Creamware Scope Project)
När allt var färdigt dubbelkollade jag att alla kablar satt rätt och var bra isatt i telekontakterna..
När jag drar igång datorn säger EMU programvaran att PCI kortet ej hittas, samma sak säger mjukvaran till Creamware Scope kortet... Jag får panik..
Vad är det frågan om?! Vad har hänt och vad har jag gjort? Jag har alltså inte möblerat om i datorn utan bara utanför..
Efter ilska & frustration blandat med en rejäl känsla av hopplöshet har min logiska förmåga hittat två orsaksförklaringar:
Sprayburken med elektroniktryckluft jag sprejade bakpå datorn skickade med fukt (det ser ut som att det blir immigt av luften och låter som att det kommer ut något flytande) eller har på något sätt skadat utrustningen pga att luften är så kall?
Dom två begagnade effekterna jag har kopplat in har på något sätt kortslutit ljudkorten.. Notera dock att jag aldrig slog på effekterna. Endast datorn och skärmen samt högtalarna hade ström.
Jag känner bara en enorm portion hopplöshet, jag är så försiktig jag kan med mina saker men likförbaskat händer detta.. Kan någon hjälpa mig?!