Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple med i sista rundan i brittisk 300 milj. pund-upphandling

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

The Register skriver om nyheten.

Det andlar om att förse brittiska lärare med bärbara datorer. Endast Apple och Acer är kvar av de "stora" namnen. Dull, HP, Sony, Siemens. Ingen av dem är kvar

Go Apple go!

• Medlem
  • 2003-06-17 17:35

de var bra jobbat....sverige år 2050.....

Apple borde ta hjärngräppet om det här medan dom har chansen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dasse
sverige år 2050.....

Hahahaha, ja precis om ens då...

Ciryon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 23:54

Hoppas de får ordern.
Det skulle innebära ett rejält uppsving, åtminstone i Storbritannien.
Tänk alla lärare som då skulle köra Mac och sedan rekommendera/visa för elever som i sin tur tjatar på sina föräldrar som i sin tur tjatar på chefen om att köpa in Mac på jobbet.

Apple mot en 70 procentig marknadsandel innan 2010?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:00

Hoppas hoppas! En sådan här affär är ju mycket viktigare än de £300m. Tänk vilken PR...Har Apple kommit så här långt så tror jag att de tar hem det. Förutom det självklara (pengarna) kan det vara bra att få till en Maineaffär i Europa.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Har Apple kommit så här långt så tror jag att de tar hem det.

Troligen ja. Om inte engelsmännen blir snåla. Acers burkar är väl riktigt billiga.
Men om de ställer upp en Powerbook bredvid en sunkig bärbar från Acer tror jag inte prisskillnaden spelar någon roll...

• Oregistrerad
  • 2003-06-18 00:06

Glöm inte alla tidigare underbara engelska statliga storsatsningar
BBC-'något underligt operativ'
Amstrad-NästanDos
...
...
Dom har ett "record" så att säga

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Har Apple kommit så här långt så tror jag att de tar hem det.

Helt klart - det är ju ingen skillnad mellan dull - ibm - hp - whateverwintendodator. Anledningen till att acer eller vad det hette finns kvar är för att det skall se bra ut

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 01:13

Sedan borde väl lärarna själva ha något att säga till om. Med tanke på Apples track record när det kommer till skolor borde väl det här vara fixat redan.

Tänk vad skönt det skulle väl en liknande deal på några storföretag. Apple behöver några lyckade affärer till stora företag för att visa att man är ett alternativ.

1
Bevaka tråden