Köpte min 8 GB 3G iPhone på lanseringsdagen den 11. Efter att diverse inledande trassel retts ut (fel på inkodningen av Telia) har den funkat relativt bra. För några veckor sedan vägrade den ladda men jag lyckades efter diverse palavrar resetta och allt var frid och fröjd.
Efter uppdatering till 2.0.1 plus 2.0.2 funkade den fortfarande och med lite bättre batteritid. I går kväll när jag lyssnat några timmar på en ljudbok och satte jag den i vila för natten. I morse vägrade den starta. Helt död. Funkade inte mot USB i datorn. Verkade vara vid liv på något sätt vid laddning i vägg-uttaget men så fort jag drog ur USB för att sätta den i datorn igen slocknade iPhonen och verkade stendöd. Resettade igen inkopplad i vägguttaget och lät den vara kvar i 2 timmar. Nu äntligen kände iTunes igen den och återställning pågår för fullt. Vad i tusan är det som har hänt? laddade till nästan fullt innan vila i går kväll så någott har hänt under natten.
Den känns inte speciellt pålitlig och visst får man som relativt tidig köpare acceptera vissa buggar, apple är ju också relativt nya i telefonsektorn men stabiliteten hos produkte är oerhört långt från datorerna. Har varit Mac-användare sedan 1985 men kan inte komma ihåg något i närheten av detta beteende hos en Apple-produkt.
Några idéer någon?