Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homeknappen har slutat fungera på min iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-23 16:11

Igår kväll fick min iPhone (2G 16GB, inköpt i USA i april) tuppjuck och home-knappen vägrar fungera alls. Om skärmen är släkt eller inte spelar ingen roll. Den har aldrig glappat förut, den bara plötsligt lade ner.

Den har inte blivit blöt eller något annat sådant som jag kan komma på. Jag har inte gjort någon konf-förändring eller laddat ner någon uppdatering på månader.

Nu om jag aktiverar en applikation - exempelvis sms så dröjer det 5 sekunder innan applikationen stängs, motsvarande om någon trycker på homeknappen.

Vid inkommande eller utgående samtal (varför skriver jag alltid samlag???) hör motparten inte mig. Det spelar ingen roll om jag har headset eller inte.

Efter ett misslyckat samtal startar alltid ipodfunktionen musiken - alltid U2s War-skiva, även om jag knappast har lyssnat på den många gånger självvalt - den ligger inte heller först eller sist i någon lista, eller att det finns något annat skäl att det alltid är den - även om jag har pausat i en annan låt av en annan artist startar alltid den med första låten i den skivan.

Detta gör att jag normalt kan skicka mess på ett ord, jag kan inte ringa i telefonen och inte heller lyssna på musik. Med jämna mellanrum slutar "den automatiska home-funktionen" och då kan jag inte avsluta applikationen alls.

Någon som har någon idé eller hört talas om något liknande?
Någon som vet hur garantierna fungerar med usa-köpta iPhones?

/peo

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-23 16:29

Hmmm, nu när jag startar om det finns det en rysk gubbe på den efter swephoneloggan försvunnit som ser väldigt nöjd ut.

Det är inte jag...

Ursprungligen av peoe:

Hmmm, nu när jag startar om det finns det en rysk gubbe på den efter swephoneloggan försvunnit som ser väldigt nöjd ut.

Det är inte jag...

Bilden är faktiskt en karikatyr av Steve Jobs.
Det ingår i Pwnage att man kan byta ut vissa bilder som ligger i telefonen.

Har du provat att uppgradera den till 2.0.2 ?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-23 16:33

Det är tydligen när jag startar om den med synccabeln i - om jag försöker synca eller ladda via usb händer ingenting...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-23 16:36

bilden...Skickar med en bild på bilden...

Gissar att det är någon slags återställningsläge, kommer dock inte ihåg att jag hade sett den sen förut...

/peo

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-23 17:17

Ser ut som någon har använt pwnage på den för att låsa upp den. Det kanske skulle vara bäst att återställa den med 2.0.2. Kanske fixar det dina problem.

//Rob

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-24 02:11

Nopes, har inte prövat än, skulle gjort det ikväll, men huset invaderades av britter, fransmän och en holländska, så antingen försöker jag med det nu (ingen bra idé förmodligen) eller så får det bli ett annat år...

Rapporterar mina framgångar, eller brist på desamma...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-24 03:10

Någon som har någon idé om hur jag restorar eller uppgraderar utan att använda home-knappen som ju inte fungerar???

/peo

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-24 03:25

Hrm, tror nog att det inte är en uppgradering som behövs...

Läste just denna tråd:
Apple - Support - Discussions - iPhone Home Button ...

där det visar sig att home-knapp, mikrofonen och sync-kontakten sitter på samma kretskort och att det förmodligen är så att kretskortsconnectorn har åkt loss på något sätt..

Men nu är det sovdax, ungjävlarna vaknar ju om fyra och en halv timme...

1
Bevaka tråden