Igår kväll fick min iPhone (2G 16GB, inköpt i USA i april) tuppjuck och home-knappen vägrar fungera alls. Om skärmen är släkt eller inte spelar ingen roll. Den har aldrig glappat förut, den bara plötsligt lade ner.
Den har inte blivit blöt eller något annat sådant som jag kan komma på. Jag har inte gjort någon konf-förändring eller laddat ner någon uppdatering på månader.
Nu om jag aktiverar en applikation - exempelvis sms så dröjer det 5 sekunder innan applikationen stängs, motsvarande om någon trycker på homeknappen.
Vid inkommande eller utgående samtal (varför skriver jag alltid samlag???) hör motparten inte mig. Det spelar ingen roll om jag har headset eller inte.
Efter ett misslyckat samtal startar alltid ipodfunktionen musiken - alltid U2s War-skiva, även om jag knappast har lyssnat på den många gånger självvalt - den ligger inte heller först eller sist i någon lista, eller att det finns något annat skäl att det alltid är den - även om jag har pausat i en annan låt av en annan artist startar alltid den med första låten i den skivan.
Detta gör att jag normalt kan skicka mess på ett ord, jag kan inte ringa i telefonen och inte heller lyssna på musik. Med jämna mellanrum slutar "den automatiska home-funktionen" och då kan jag inte avsluta applikationen alls.
Någon som har någon idé eller hört talas om något liknande?
Någon som vet hur garantierna fungerar med usa-köpta iPhones?
/peo