Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disken borta efter vila

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-24 03:16

Jag har en Mac Pro med bl.a. en Samsung F1 om 1TB som jag använder för Time Machine. Av någon anledning så verkar den disken ibland bara dö. Helt plötsligt kan inte Mac OS hitta disken längre.

Ibland fungerar det att bara starta om maskinen, men ibland måste jag dra ur disken och trycka i den för att Mac OS skall se den igen.

Sen kan den fungera bra i flera dagar innan den börjar igen. Jag har alla disk slottar fyllda och de andra diskarna har jag inga problem med. Problemet försvinner inte heller, eller flyttar på sig, om jag byter plats på Samsungen och nån annan.

Tips? Är den Macen eller Samsungen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-24 23:47

Om det bara är Samsung HD:n som krånglar oberoende av vilken plats den sitter på - ja då borde det ju vara Samsung HD:n som är fallerar...

Men om jag spånar fritt, om din MacPro av någon anledning inte ger tillräckligt mycket ström till hårddiskarna, då skulle det kanske yttra sig så här om det råkar vara Samsung HD:n som är mest strömhungrig av dina diskar???

Här en tråd där trådskaparen verkar ha exakt samma symtom. men ingen lösning rapporteras, sen flummar tråden ut... Apple - Support - Discussions - Samsung Spinpoint F1 1TB problems with ...

Om disken är ny - reklamera!

1
Bevaka tråden