ursäkta rubriken...
Jag har sommarjobbat och vart duktig pojk nu under sommaren, så min käre arbetsgivare ska ge mig en "liten bonus" - en iPhone 3G
Som alla vet så är denne lur ju fastknyten i en stor Telia-klump, vilket vi inte kommer ifrån.
Men han sa att han kunde fixa en lur till mig genom sitt jobb på något sätt, men den är då fortfarande låst till Telia.
Kan jag köpa vilket Telia-abonnemang jag vill och bara plugga in och sedan ringa, surfa mm utan trubbel?
Eller måste det vara just det abonnemanget som han väljer när han köper den? (vet inte riktigt hur han gör, men jag tror han förlänger sitt nuvarande abonnemang och får ut luren på så sätt)
Och om jag nu kan ha vilket Telia abb jag vill, är det bara till att sätta i SIMkortet och sedan synka och aktivera med iTunes utan problem?
iTunes blir inte sur på mig när jag inte har "rätt" abonnemang, eller det fattar den inte kanske?
OT: Han kanske bara tar en - jag är glad, men om jag får välja mellan svart & vit, vad ska jag välja?
Har hört att den svarta blir kladdig - så man stör sig på det eller?
Vilken är snyggast?
Men svara gärna på on-topic frågan först
Har för mig att jag har läst om detta någonstans på 99, men hittade det inte nu... Hänvisa mig dit om det redan finns någon sådan här tråd!