Nu är det så att jag faktiskt inte gjort rent min MBPs tangentbord sen jag fick den i slutet på mars Jag vet, skandal (jag som annars brukar vara hur noggrann som helst vad gäller skötsel av sånt).
Dessutom är skärmen nästan alltid dammig, har gjort ren den en gång, men det blev inte så himla bra. Det syns visserligen inte när datorn är på (vilket är 24/7 förutom vid uppdateringar) men när jag släcker skärmen syns det ganska tydligt.
Förutom skärm och tangentbord är datorn väldigt ren men jag tänkte att man kunde tipsa om hur man gör rent resten av datorn också ifall detta behövs.
Nu till mina frågor/problem:
1. Hur ska jag på bästa och skonsammaste sätt göra rent tangentbordet? Ta ut batteriet och köra med fuktig fibertrasa och gnugga eller? Bara vatten eller nånting annat också?
2. Skärmen, hur fan får man den att inte suga åt sig damm direkt efter man torkat av den med fuktig trasa?
Har sökt- är ganska säker på att jag läst liknande trådar förut- men hittade faktiskt inte en enda tråd med rengöringstips. Tacksam för svar!