Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som försökt garantireparera iPhone 2G i USA?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-26 12:01

Min telefon har lagt sig på rygg, 16GB, inköpt i USA i maj.

Det började med att skärmen släcktes utan kontroll, ett av 20 sms försvann och lite andra konstigheter.

Nu har home-knappen slutat fungera, iTunes hittar inte längre telefonen, dock bootar telefonen annorlunda om jag bootar den med sync-kabel i. Telefonen laddas inte längre via dator-USB, endast via strömuttaget och vid samtal kan inringande eller den part jag ringer till inte längre höra mig, däremot hör jag personen i andra änden. Detta oavsett om jag använder hands-free eller inte.

Eftersom home-knappen inte fungerar har jag ju problem iom att jag inte kan uppgradera eller återställa telefonen. De restoregrejer jag kan göra via menyn har jag provat, men de hjälper inte.

Jag har en vän som åker till USA i september och då skulle det kännas bra att få lämnat in telefonen.

Så över till frågan: Någon som har någon idé om vad jag skall göra för att förbättra min situation? Program eller manövrar eller kanske länkar till någonstans där jag kan öppna telefonen och simulera home-knapp-funktioner så att jag kan återställa den till normalläge?

Någon som reklamerat en oaktiverad telefon som är uppenbart använd?

Någon som reklamerat en jailbreakad och pwanad telefon i USA?

HELP!!!

/peo

Du kan inte få garantireparation på en jailbreakad eller icke AT&T-aktiverad telefon. Det är ingen mening att försöka från vad jag har hört. Inga undantag ges.

Bästa tipsen verkar vara att vända sig till de svenska firmorna DVDirect eller mumien.se för reparation. Finns ett par trådar om detta på forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 00:19
Ursprungligen av Mats Björnström:

Du kan inte få garantireparation på en jailbreakad eller icke AT&T-aktiverad telefon. Det är ingen mening att försöka från vad jag har hört. Inga undantag ges.

Vet nån av er om de tar emot telefonen för reparation om man betalar för reparationen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 01:21
Ursprungligen av Mats Björnström:

Du kan inte få garantireparation på en jailbreakad eller icke AT&T-aktiverad telefon. Det är ingen mening att försöka från vad jag har hört. Inga undantag ges.

Bästa tipsen verkar vara att vända sig till de svenska firmorna DVDirect eller mumien.se för reparation. Finns ett par trådar om detta på forumet.

Det stämmer inte riktigt. Vissa har haft tur och har fått sitt reparerat men det är upp till apple store säljaren om dom går med på det. Eftersom hans kompis ska dit kan man alltid försöka. Om hemknappen inte fungerar är det ett hårdvara problem och då kanske man kan ha lite tur.

Men bootloadern måste fortfarande vara 4.6 och då kan man göra en total återställning genom att starta iphonen i recover mode (med ziphone t ex). Sen använda iTunes för att "återställa" inte uppdatera den till 2.0.2.

//Rob

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-09-01 13:54
Ursprungligen av Robo-X:

Men bootloadern måste fortfarande vara 4.6 och då kan man göra en total återställning genom att starta iphonen i recover mode (med ziphone t ex). Sen använda iTunes för att "återställa" inte uppdatera den till 2.0.2.

Hur återställer jag den utan att använda home-knappen?

/peo

Ursprungligen av peoe:

Hur återställer jag den utan att använda home-knappen?

/peo

Med tex iLiberty+ kan du sätta iPhonen i Restore Mode utan att du behöver home knappen.

Hej Peoe! Får man skicka med sin telefon med din polare till USA :). Min skärm har lagt ner...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-09-01 13:52
Ursprungligen av Victorinho:

Hej Peoe! Får man skicka med sin telefon med din polare till USA :). Min skärm har lagt ner...

Hmm, tror kanske inte att det hjälper upp situationen om man skickar med ett gäng trasiga iPhones... Däremot har jag nog flera som skall dit så småningom, så om det fungerar kanske man kan muta någon annan med...

Peoe!

Hur gick det med din iPhone?

1
Bevaka tråden