Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Editor för Akai S-2000/3000XL - någon som provat Chickensys Millennium?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har provat programmet och vet hur bra det fungerar jämfört med Mesa?

Det enda sättet att få tag i det verkar vara att beställa programmet från Samplerzone.com ($29.95), men jag finner det störande att sidan verkar gammal, att de inte tar Paypal och att jag måste beställa en fysisk box med fraktkostnad ($12.95) som följd (istället för att bara få användarnamn och serienr, vilket är det enda jag behöver). Är det någon som kan svara på om man vågar handla av dem?

Tacksam för svar.

/Nixpix

Testade en demo man kunde ladda ner från deras hemsida för länge sedan. Det har säkert kommit många versionuppdateringar sedan dess, men trots att MESA är extremt buggit gillade jag det bättre. Kan som sagt ha ändrats mycket sedan dess.

Mesa är faktiskt rätt schysst, men det har lite problem med "stora" filöverföringar, har jag märkt. Sedan är väl gränssnittet knappast det mest moderna - lite krångligt och ologiskt, ingen ångra-funktion, lätt att trycka fel etc. Därför tänkte jag att Millennium kanske är lite mer modernt + att det har stöd för Akai-cd-romläsning via pc:ns vanliga ide-cd-rom och ska fungera bättre med filöverföring. Men man ska som bekant inte lita blint på reklamen. Därför vore det intressant om någon har det och kan berätta lite mer...

1
Bevaka tråden