Min flickvän har en MacBook, BBB samt statiskt IP. För att jag skulle kunna surfa med iPhone/MacBook Pro hos henne installerade jag en trådlös router och matade in uppgifterna för det fasta IPt i routern samt ställde in MacBooken på dynamiskt från routern. Då detta inte fungerade och jag inte orkade mecka ställde jag in den på de gamla inställningarna igen och körde direkt mot BBB-modemet igen trådlöst. Det skumma var att den helt plötsligt hade glömt vad Internet var för något och vägrade fatta grejen. Min MacBook Pro med identiska inställningar funkade.
Jag ringer BBB och avbeställer det statiska IPt en gång för alla. De ger mig aktiveringskoder för den aktiveringssida som jag ska komma till efter att de har gjort sitt på BBB.
Det konstiga är att MacBooken fortfarande vägrar hitta en anslutning. Ansluter jag med min iPhone kommer jag till aktiveringssidan direkt... Jag googlade runt lite och hittade ett terminalkomando som nollställer ALLA nätverksinställningar, men inte ens det funkade. Jag har inte haft möjlighet att testa om hennes dator funkar på något annat nätverk, men visst är det skumt?
Hjälp!