Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knappen för "Ljudlös" trasig.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

Det är så att knappen uppe till vänster på min Iphone, (den jag ställer om till/från ljudlös) har slutat att fungera. Självklart har den "hängt sig" i ett ljudlöst läge, så jag hör inte när det ringer.

Vad ska jag göra åt det? Antar att jag måste lämna in den någonstans, men vet inte vart & vad de kostar på ett ungefär.

Är det någon som har koll på detta vora jag väldigt tacksam för svar.

/"Glufsen"

Det hjälper inte om du väljer om du gör "Återställ alla inställningar" under Inställningar?
Och gör en soft reset(home+power knapparna samtidigt 10-15 sek)?

Har du första iPhonemodellen? Vilken firmware?
Om du har 1.1.4 finns en tweak som heter "Silent switch bypass"(iClarified's source) som ska göra att du iaf får ljud i luren.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-28 18:24

Har samma problem med min, baksidan på knappen har släppt helt och knappen "dinglar". Jag tror faktiskt inte att själva knappen har gått sönder utan att den bara har släppt fästet. Jag har försökt att öppna telefonen man får inte av bakstycket.

I mitt fall tror jag det bara är och öppna telefonen och lägga in knappen i "rätt" läge. Som tur är så har den hängt sig i icke ljudlöst läge.

Säg till om du får upp telefonen

/a

Men, ni skriver ju inte ens om ni har iPhone 2G eller iPhone 3G...
I det senare fallet är väl iofs en vanligt reklamation hos Telia självklar.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-28 20:12

Om ni söker på youtube kan ni hitta videos på folk som tar isär sina iphones (2G). Det kanske kan hjälpa er att komma åt och pilla saker och ting rätt. Dock kräver det väl lite is i magen och fingerfärdighet för att det inte ska bli tråkiga följder med mer trasiga saker.

Tyvärr tror jag inte reset och liknande fungerar eftersom knappen ju har två hårdvarumässiga lägen...

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-28 22:00

Jag sitter på en 2G.

Jag vet att en reset inte fungerar för det har jag gjort när jag installerade både 2.0 och 2.0.1, som du säger så har knappen två hårdvarumässiga lägen där den har stannat i det ena.

Har kollat på youtube om att få upp luckan, men jag har inte lyckats få av den (känns som om jag ska skära av mig fingarna när jag gör det). Jag bryr mig inte så mycket eftersom man kan skruva ner volymen istället för att stänga av den.

/a

Ursprungligen av Epoxus:

Jag sitter på en 2G.

Jag vet att en reset inte fungerar för det har jag gjort när jag installerade både 2.0 och 2.0.1, som du säger så har knappen två hårdvarumässiga lägen där den har stannat i det ena.

Har kollat på youtube om att få upp luckan, men jag har inte lyckats få av den (känns som om jag ska skära av mig fingarna när jag gör det). Jag bryr mig inte så mycket eftersom man kan skruva ner volymen istället för att stänga av den.

/a

Men varför testar du inte mitt sista tips i det här inlägget så länge?:
99.se - Visa inlägg - Knappen för "Ljudlös" trasig.

Ursprungligen av Epoxus:

Alltså hårdvaruknappen har lossnat på insidan så skakar jag telefonen så hoppar knappen mellan av och på om du förstår, fast telefonen känner inte av den.

iPhone 2G har väl alltid varit första gen iPhone och inget annat. Med tanke på att den heter iPhone 3G så betyder inte det att det är gen 3 av iPhone. iPhone 1G har jag nog aldrig hört talas om. Alltså speglar namnen på vilket nät de lirar på. Capich?

/a

Men, är ljudet på eller av?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 10:43
Ursprungligen av theplague:

Men, är ljudet på eller av?

Ljudet är av. Men det ska man kunna fixa genom att ändra i en plist fil.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ljudet är av. Men det ska man kunna fixa genom att ändra i en plist fil.

//Rob

Ja, eller om man inte är hemma på det installera tweaken från Installer som jag tipsar om här uppe i tråden.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-08-31 13:37

Raderade lite OT inlägg, håll er till ämnet, om iPhone skall kallas för G1, G2 eller G3 får ni ta i en separat tråd.
/Moderator

Mitt problem är lite som Epoxus beskriver.

Kanppen får inget "fäste" under skalet och kan inte byta tillbaka fråb ljudlös, (knappen går att flytta fram & tillbaka, men utan resultat).

Är det någon som har något bra förslag på vart man kan lämna in den?

(Jag har en 2G version, köpt i USA).

/"Glufsen"

Ursprungligen av glufsen88:

Mitt problem är lite som Epoxus beskriver.

Kanppen får inget "fäste" under skalet och kan inte byta tillbaka fråb ljudlös, (knappen går att flytta fram & tillbaka, men utan resultat).

Är det någon som har något bra förslag på vart man kan lämna in den?

(Jag har en 2G version, köpt i USA).

/"Glufsen"

DVDirect.NET

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-12 23:44

Min jä..la silent knapp lossnade idag (iPhone 3G)
Tror jag att jag är lite körd då jag köpt den på blocket, fick ett kvitto men det lyckades självklart försvinna på kontoret, vilket min revisor tyckte var mindre kul. Sedan så har jag självklart även jailbreakat den och då ryker väl garantin bara där, och lämnar jag in den så är det väl kört att köra TRE på den,,, bummer, vad göra!?

Bilder på en med samma problem som jag,,, vågar man testa superglue??
http://news.appadvice.com/2008/07/ibroken-is-the-iphone-3g-on-its-way-to-a-recall/

Ska iof köpa en 3Gs när den kommer. Men hade dock tänkt ge min nuvarande " trasiga" till min tjej..

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-13 14:03
Ursprungligen av Fredric:

Min jä..la silent knapp lossnade idag (iPhone 3G)
Tror jag att jag är lite körd då jag köpt den på blocket, fick ett kvitto men det lyckades självklart försvinna på kontoret, vilket min revisor tyckte var mindre kul. Sedan så har jag självklart även jailbreakat den och då ryker väl garantin bara där, och lämnar jag in den så är det väl kört att köra TRE på den,,, bummer, vad göra!?

Bilder på en med samma problem som jag,,, vågar man testa superglue??
http://news.appadvice.com/2008/07/ibroken-is-the-iphone-3g-on-its-way-to-a-recall/

Ska iof köpa en 3Gs när den kommer. Men hade dock tänkt ge min nuvarande " trasiga" till min tjej..

Ja, utan garantipapper kan det nog bli lite jobbigt då garanti inte följer med vid andrahandsköp heller.

Om du breakat den är det bara att återställa så ska inte Telia kunna se att den har varit det.

Och ja, om du får en ny så kan du inte låsa upp den till Tre.

1
Bevaka tråden