Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan joystick användas som pitch/modhjul?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-08-31 01:01

Hej!

Har tillfället att köpa ett begagnat CME U-Key Mobiltone för 1100 spänn av en kille. Det är skitsnyggt, har massa goa controllers (bl.a. en joystick), och är tillverkat av CME. Men inte förrän nu ser jag att det inte har varken pitch- eller modhjul. Så då är frågan:

• Kan joysticken användas som ett (pitch- och) modhjul?

Jag vet iofs inte om joysticken är fjädrad så att den går tillbaka till mittpositionen när man släpper den, så därför kanske den inte skulle fungera så bra som pitchhjul, men det är modhjulet jag använder mest. Jag jobbar i Reason.

Tacksam för svar!

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-31 01:21

Klav med joysticks brukar ju vanligtvis ha pitch/mod på joysticken, har för mig det brukar vara pitch på X-axeln och mod på Y-axeln. Tror det är så på CME också.

Jag tror dessutom du kan ställa in den precis som du vill ha den.

• Medlem
  • Borås
  • 2008-08-31 08:18

Okej, tack! Så det borde också betyda att den är fjädrad?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 08:32

Du borde kunna pruta någon hundralapp. Den vita kostar 1.295 kr ny på emusic.se. Köper du utomlands kan du säkert kapa en eller ett par hundralappar till på priset.

• Medlem
  • Borås
  • 2008-08-31 16:50

Nej, det är en svensk kille i Gbg, men jag vet inte om han i sin tur köpt den utomlands, men det tror jag inte. Frågade nu iaf när den är inköpt, för att se om jag skulle kunna få ner priset 100-200 spänn.

1
Bevaka tråden