Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ringa efter Quickpwn!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-31 12:57

Ohoj!

Quickpwn:a just min iPhone 3g med den senaste veren av quickpwn. Allt funkar fin fint, förutom att man inte kan ringa med den, det går att ta emot samtal, skicka sms, ta emot sms och ringa via sms delen. Men trycker jag på Telefon knappen så fryser sifferknapparna och efter ca 3 sekunder hoppar jag tillbaks till "home" skärmen, någon som vet något om detta? Har sökt som en galning men hittar inga svar.

Lite OT, men jag har ett annat problem efter Quickpwn med 3G, jag kan inte uppdatera mina AppStore applikationer. Jag har ju SSH:at min telefon så att jag kan spela crackade ipa-filer, men eftersom jag kan ladda ner nya apps från AppStore borde jag väl också kunna uppdatera dom?

Ursprungligen av Nano500:

Lite OT, men jag har ett annat problem efter Quickpwn med 3G, jag kan inte uppdatera mina AppStore applikationer. Jag har ju SSH:at min telefon så att jag kan spela crackade ipa-filer, men eftersom jag kan ladda ner nya apps från AppStore borde jag väl också kunna uppdatera dom?

Det bästa är att uppdatera programmen från AppStore via iTunes i datorn. Det kommer in i iPhonen nästa gång du ansluter till iTunes. Att uppdatera från telefonen är lite vanskligt. Själv har jag kraschat iPod Touch några ggr på grund av det. Siffrorna som står ang antalet uppdateringar som väntar stämmer inte heller men det behöver man inte bry sig om.

1
Bevaka tråden