Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 iPhone i samma dator

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-31 19:55

Hej undra om man kan synka 2 iphone i samma dator utan att det blir något strul.

Det borde funka om du har två olika användare.
logga in med olika login, sedan iTunes.

Försöker du köra med samma användare och två lurar kommer det bli ... illa.

Gäller för Mac - som jag kan. Winows - Don't know

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 21:42
Ursprungligen av Goflorp:

Det borde funka om du har två olika användare.
logga in med olika login, sedan iTunes.

Försöker du köra med samma användare och två lurar kommer det bli ... illa.

Gäller för Mac - som jag kan. Winows - Don't know

Funkar glimmrande för mig med 1gen och 2gen iPhones.

Ursprungligen av Laroche:

Funkar glimmrande för mig med 1gen och 2gen iPhones.

Du kanske skulle bidraga med lite mer info så det blir en lösning.

Under SAMMA konto eller kör du med två olika konton ?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-31 21:09

Ok tack min sambo villa oxå ha en iPhone. Får inte ha min ifred...

Ursprungligen av Belkin2:

Ok tack min sambo villa oxå ha en iPhone. Får inte ha min ifred...

Känner igen det där. Frun skulle ärva min Gen 1... tappade den så den gick sönder. Slutade med att jag fick köpa 2st...

De är dyra i drift, men underbara - fruarna såväl som iPhonerna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 22:09

Kör med samma konto iTunes känner igen dom som iPhone och iPhone 3g.

  • Medlem
  • 2008-08-31 23:03

Vi har två iPhone 3G kopplade till samma konto (iTunes) och under samma användare (Mac). Den enda nackdelen är att även frugans musikinköp dras från mitt bankkonto. Fördelen är att vi bara behöver köpa ett exemplar per program eller spel så funkar det på båda telefonerna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-31 23:15
Ursprungligen av DrDip:

Vi har två iPhone 3G kopplade till samma konto (iTunes) och under samma användare (Mac). Den enda nackdelen är att även frugans musikinköp dras från mitt bankkonto. Fördelen är att vi bara behöver köpa ett exemplar per program eller spel så funkar det på båda telefonerna

Tror iTunes att det är samma iPhone, eller kommer de upp som två olika iPhones? Jag menar om den kommer upp som samma telefon blir ju adressboken, kalendern, all musik etc lika på båda två....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 23:55
Ursprungligen av kenjon:

Tror iTunes att det är samma iPhone, eller kommer de upp som två olika iPhones? Jag menar om den kommer upp som samma telefon blir ju adressboken, kalendern, all musik etc lika på båda två....

Jag har bara personlig erfarenhet av iPod och du kan ha hur många som helst på samma Mac med samma konto och de hanteras alla olika. iTunes känner igen dem på serienumret och inte på namnet tror jag. iTunes har ingen problem med att hålla isär dem i alla fall.

  • Medlem
  • 2008-09-01 08:43
Ursprungligen av kenjon:

Tror iTunes att det är samma iPhone, eller kommer de upp som två olika iPhones? Jag menar om den kommer upp som samma telefon blir ju adressboken, kalendern, all musik etc lika på båda två....

Som iPod-svaret ovan säger så håller iTunes iSär (kunde inte hålla mig) de olika enheterna så de båda iPhone-lurarna synkar helt olika (musik, adresser, säkerhetskopior etc).

PS
Var inte GT (Göteborgstidningen) och skånska Kvallsposten först med i-namn när de bytte namn till iDag...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-01 09:57
Ursprungligen av DrDip:

Som iPod-svaret ovan säger så håller iTunes iSär (kunde inte hålla mig) de olika enheterna så de båda iPhone-lurarna synkar helt olika (musik, adresser, säkerhetskopior etc).

PS
Var inte GT (Göteborgstidningen) och skånska Kvallsposten först med i-namn när de bytte namn till iDag...

Det är jag med på, har också ett antal iPoddar... det som var "kul" var att det gick att få in samma program automatiskt på två iPhones...

  • Medlem
  • 2008-09-01 10:12
Ursprungligen av DrDip:

Som iPod-svaret ovan säger så håller iTunes iSär (kunde inte hålla mig) de olika enheterna så de båda iPhone-lurarna synkar helt olika (musik, adresser, säkerhetskopior etc).

det där får du utveckla. Hur kan adresserna synkas olika? Om ni använder ett konto på Macen så finns ju bara en adressbok att synka mot. Har ni satt upp grupper i adressboken för att hålla isär era respektive kontakter eller hur funkar det egentligen?

  • Medlem
  • 2008-09-01 19:21
Ursprungligen av bbus:

Hur kan adresserna synkas olika? Om ni använder ett konto på Macen så finns ju bara en adressbok att synka mot. Har ni satt upp grupper i adressboken för att hålla isär era respektive kontakter?

Ja

  • Medlem
  • 2008-09-01 19:59
Ursprungligen av DrDip:

Ja

Jäsiken vad jag är smart som lade fram den hypotesen

Ursprungligen av DrDip:

Vi har två iPhone 3G kopplade till samma konto (iTunes) och under samma användare (Mac). Den enda nackdelen är att även frugans musikinköp dras från mitt bankkonto. Fördelen är att vi bara behöver köpa ett exemplar per program eller spel så funkar det på båda telefonerna

Ni är ju gifta, då gäller per definition

Dina pengar är hennes pengar
Hennes pengar använder hon till shopping

Skämt åsido.

Bra att det fungerar så bra, fastän man inte kör med olika användare.
Något jag ändå vill pusha för om man är flera om samma mac.

Senast redigerat 2010-08-19 10:14
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-15 10:55

Bumpar denna.

Skulle någon själ vilja vara så vänlig att förklara hur det funkar med två iphones på en macbook? Jag har en Iphone 4 och tjejen en IPhone 3gs. När jag testade att synka min nya Iphone 4 så ville den installera programmen från den tidigare 3gs´n som tjejen har tagit över..

Jag vill inte ha hennes kontakter och vice versa.. Samma sak med programmen och musiken..

/Jättetacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-15 10:59
Ursprungligen av Patrikg:

Bumpar denna.

Skulle någon själ vilja vara så vänlig att förklara hur det funkar med två iphones på en macbook? Jag har en Iphone 4 och tjejen en IPhone 3gs. När jag testade att synka min nya Iphone 4 så ville den installera programmen från den tidigare 3gs´n som tjejen har tagit över..

Jag vill inte ha hennes kontakter och vice versa.. Samma sak med programmen och musiken..

/Jättetacksam för svar

How to Use Two iPhones On One Computer | eHow.com

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-07-15 10:56

Just ja, har en ny macbook med snow leopard installerat om det är till någon hjälp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-16 12:45

Egentligen är det inte så konstigt. Macen med iTunes är det som allt rättar sig efter. Först och främst är det väldigt bra om du och din tjej har var sitt konto på Macen. Om ni delar så delar ni även data som t.ex. adressbok, enligt iTunes.

Stoppa in en iPhone och klicka på den i vänsterkanten. Välj under flikarna vilka program etc som skall synkas över till just denna iPhone. Synka. Stoppa i den andra och välja vilka program som den andra iPhonen skall ha. Kontakter vet jag inte hur ni hanterar på Macen, men om ni inte använder samma adressbok på Macen så kan man ju bara klicka ur att kontakter skall synkas,

Det borde funka fint, lycka till!
/Bengt

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-08-19 02:52

upptäkte igår att Itunes har lagt in 15 gb med musik på systemdisken som nu är proppfull..

Har jag missat nån inställning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-19 08:56
Ursprungligen av Patrikg:

upptäkte igår att Itunes har lagt in 15 gb med musik på systemdisken som nu är proppfull..

Har jag missat nån inställning?

Jag förstår nog inte.....
iTunes lägger väl inte in någon musik, det är väl du som har lagt in 15 GB? Och visst blir disken full om man lägger in grejor på den. Det kan nog ingen inställning ändra på.
Vad är det du vill göra? Ta bort musiken? Lägga musiken på en annan disk, så du får mer utrymme på din systemdisk?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 09:10
Ursprungligen av Patrikg:

upptäkte igår att Itunes har lagt in 15 gb med musik på systemdisken som nu är proppfull..

Har jag missat nån inställning?

Med systemdisk gissar jag att du sitter på en Mac, för du menar väl inte att du är förvånad över att iTunes synkar över din valda musik till telefonen....

Titta på denna switch i Itunes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 09:10

Du har kanske valt att iTunes ska kopiera över dina mp3:or till iTunes-foldern (=dubbelt så mycket data).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 09:59

Så har jag alltid haft iTunes inställt. Musiken kopieras till itunes mappen efter det kan man ta bort musiken från disken. Det är något som många pc användare inte gör eftersom de har spenderat dagar med att sortera musiken manuellt. Om man låter iTunes importera musiken så sköter den sorteringen och allt. Det enda man behöver göra är att skriva alla meta tags för låtarna så är allt sorterat.

iTunes mappen måste inte ligga på start disken den kan ligga på ett annat ställe.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Så har jag alltid haft iTunes inställt. Musiken kopieras till itunes mappen efter det kan man ta bort musiken från disken. Det är något som många pc användare inte gör eftersom de har spenderat dagar med att sortera musiken manuellt. Om man låter iTunes importera musiken så sköter den sorteringen och allt. Det enda man behöver göra är att skriva alla meta tags för låtarna så är allt sorterat.

iTunes mappen måste inte ligga på start disken den kan ligga på ett annat ställe.

//Rob

Väldigt många PC-nissar jag känner har mappar som heter "Meat Loaf - Bat out of Hell - 1998 - mp3" sedan är mappen full med

Track01
Track02
Track03

...

Klart de sorterar skiten för hand, slänger du in det i iTunes får du en fruktansvärd röra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 10:29
Ursprungligen av Goflorp:

Väldigt många PC-nissar jag känner har mappar som heter "Meat Loaf - Bat out of Hell - 1998 - mp3" sedan är mappen full med

Track01
Track02
Track03

...

Klart de sorterar skiten för hand, slänger du in det i iTunes får du en fruktansvärd röra.

Den strukturen är väldigt 1997.

Det är därför man måste ta sig lite tid och skriva in meta datan i låtarna i iTunes så sorteras allt riktigt. Musiken kommer att struktureras så här iTunes Music/Meat Loaf/Bat out of Hell/Bat out of Hell.mp3 osv.

//Rob

1
Bevaka tråden