Har ett periodiskt återkommande problem. Innehar en 24" iMac köpt ungefär juli 2007. Ibland, när jag ska slå på den händer ingenting. Jo - lampan lyser upp och man hör att saker händer inuti - troligen snurrar hårddisken upp (men är inte helt säker på det). Men sen ingenting mer. Inget "Startljud" och bara svart skärm. Jag försöker att stänga av igen (håller knappen inne) eller drar ut nätsladden bak på datorn - upprepade gångar. Ibland startar den då upp efter bara några försök, andra gånger tar det evigheter och allt för många försök innan den startar. Det är givetvis ganska så irriterande!
En liten underlig detalj: När jag drar sladden ur baksidan av datorn (så den sitter alltså fortfarande i strömuttaget), då hörs plötsligt ett underligt brummande ljud nerifrån golvet (där sladden är ansluten till strömuttaget). Det förstår jag inte riktigt - sladden är väl bara en sladd - där ska väl inte vara någon aktivitet, när förbindelsen har brutits? Om det hade varit frågan om em strömförsörjningsenhet, kanske jag hade kunnat förstå, att det kan uppstå ett ljud, men inte i detta fallet. Kan det vara fel på sladden på något vis - eller ligger felet i iMac'en?
Eftersom det är rejält irriterande (och givetvis lite oroande), så hoppas jag, att någon har ett förslag på vad som kan vara felet - kanske någon själv har upplevt något liknande?