Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

grått streck tar över skärmen!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag behöver support
jag vaknade och upptäckte att jag hade fått en grå "prick" över klockan på springboard.
då trodde jag att det var en pixel som hade gett upp, men sedan efter några timmar hade "pricken" växt ca 2cm:confused: !!!!!!:confused:.
på mornarna när telefonen har varit anstängd hela natten och jag "väcker" den, sträcker sig sträcket från batteriloggan till telialoggan!!!

Jag testade att prinsscreena men då syns inte sträcket överhuvudtaget :s

jag undrar om det är någon annan som har haft samma "problem" och om det gick att få bort......

Låter som ett pixelfel, men jag vet inte exakt. Du har Rebootat va? (Home+Offknappen i 8 sek)

Japp har testat allt återställning etc har haft sträcket i nästan 2 veckor nu .....
lägger upp en bild, de va lite svårt att beskriva hehe

som ni ser så har ett nytt streck börjat ta form under det första, så jag håller tummarna för att inte hela min display ska tas över @@

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 23:04

Köp ny display.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-01 21:23

Har du en iPhone 3G köpt från Telia? isf lämna in den på garantirep.

hehe icke det e en 2g köpt i HK så de blir lite svårt med garanti

Idag har förresten det översta strecket krymt lite men det under har växt till sig :/
jävligt mysko asså....,

vet ingenting om problemet, men har du testat att stänga av mobilen för en längre stund, bara låta den ligga en dag, och se om det händer nåt, eftersom dom krymper och växer (strecken), kanske det kan vara att pixlarna är av måndags exemplar, och blivit överbelastade.

vet som sagt inget om problemet, men kasnke är värt att testa, såga mig gärna, tar inte illa upp på nåt sätt, men känns som att alla "tips" är bra tips just nu.

lycka till med problemet.

/ Magnus

Tack för tipset Magnus

lite pinsamt att erkänna det men jag har faktiskt inte tänkt på de.....:">
ska se om man kan klara sig utan telefonen i ett par dar,

hoppas att det löser sig genom att strecken försvinner, kan inte komma på vad det kan vara, för är det pixelfel, borde det väl synas på en printscreen?

mm man tycker ju det....
efter lite sökningar hittade jag att det antingen kunde vara fukt som hade trängt in under skärmen och då va det bara att vänta så skulle det försvinna (läste jag på någon svensk iphone sida, men kommer inte ihåg vilken :/)
Eller så är det ett hårdvarufel som man endast kan åtgärda genom att byta display

får hoppas på det första

jo man hoppas ju på fukt, och eftersom den växer om krymper med jämna mellanrum, är det kanske inte så dumt gissat heller, återstår att se, men hoppas inte för mycket, i fall om att..

hoppas det löser sig!
/magnus

1
Bevaka tråden