Minsann - även detta inlägg hamnade i fel kategori. Så nu försöker jag igen på rätt ställe:
Har tidigare kunnat synkronisera telefonen via iSync utan problem. Men helt plötsligt funkar det inte. Får detta felmeddelande på telefonen: "Sessionen misslyckades - ogiltigt serversvar". På iMac'en får jag det felmeddelande som syns på bilden. Där står, att enheten kanske inte är tillgänglig, men det är den - för jag kan bläddra på telefonen via Bluetooth-symbolet överst uppe och hämta/skicka filer. Så telefonen och datorn har inga problem att "se" varandra och telefonen dyker också strax upp i iSync när jag tar bort den och lägger till den på nytt.
När de kan kommunicera med varann - varför i hela friden kan jag då inte synkronisera helt plötsligt?
Jag har uppdaterat firmwaren i telefonen, men det borde väl inte ha någon betydelse, eftersom Mac'en ju trots allt fortfarande kan hitta telefonen och i övrigt kommunicera med den?
Ligger felet i telefonen, iSync eller Mac'en? Jag tipper ju själv på iSync förstås, men har prövat 3-partsprogram och det funkade inte heller.
Jo - givetvis ska jag skaffa en iPhone förr eller senare - men inte just nu. Och jag vill gärna kunna synkronisera Mail/iCal som tidigare. Hoppas nån kan hjälpa!