Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har för mig att någon sagt att man ska kunna surfa och maila från en classic-maskin som är kopplad till en OSX-maskin som i sin tur är kopplad till nätet via sitt interna modem....
Skrevs ursprungligen av David Slättne Jag har för mig att någon sagt att man ska kunna surfa och maila från en classic-maskin som är kopplad till en OSX-maskin som i sin tur är kopplad till nätet via sitt interna modem....
Går detta? Hur gör man då?
- Gå först in i Systeminställningar/Nätverk och gör det interna modemet till primär Internetanslutning. Ethernet inbyggt skall ligga på andra plats i listan.
- Koppla ihop datorerna på något sätt.
- Gå sedan in på Systeminställningar/Fildelning/Internet och klicka starta.
- Tjoff!
Classicmaskinen får adress via OSX-burkens utdelade DHCP
Skrevs ursprungligen av David Slättne Fräsigt! måste jag manuellt sparka igång modemet från OSX-burken eller kan det sparkas igång av classicburken när helst den längtar ut på netet?
Jag antar att man kan få funktionen "Anslut när det behövs" under PPP-alternativ, fungerar för din Classicklient. Den kan dock vara lite lurig och låta bli att stänga av modemet.
Testa!