Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Birth of the Prophet VS

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det måhända nån här som är alls intresserad av gamla syntar? ( )

En liten artikel om, ja, The Birth of the Prophet VS, berättad av en Chris Meyer, som tydligen kom med grundidén.

The Birth of the Prophet VS

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 14:40

Trevlig läsning. Man tackar!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 14:44

Jupp, läst förut, finns kanske länkad här tidigare någonstans. Men kul text alla gånger.

Simon Danielsson är en kompis till mig som jobbade på KBC och hade VS redan från början då den kom ut. Han provade allt möjligt och den blev hans favoritsynt. Bland annat testade han att skicka över samplingar som speedats upp först och sedan samplats in, på det viset kunde han använda VSen som en ren sampler. Som behöll ljuden även när den var avstängd.

Fan vad jag saknar min gamla vs.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 15:03

Om mitt lilla fel i uttalet ursäktas så kan jag här ses plugga en smula för... http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?i=206639662&id=206639652&s=143456 ...låten som på begäran från 99folket skapades enbart med en Prophet VS (annat till trummorna dock, samt keff sång av yours truly).

Gött PF

Har någon nåt ställe där jag kan lägga upp en låt med VS& EIII?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 15:36

Wow! Ballt... ja, du kan konvertera den till aac eller mp3 och bifoga den rätt i denna tråd. Tryck bara på "avancerat läge" så kommer bifoga fil-funktionerna fram.

Try a little sunshine

en gammal cover gjord med prophet Vs och EIII

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 15:51

Ballt. Känns inte så lite William Orbit! Roligt att höra något du gjort. Sången var fin också, klart mysig låt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 23:21
Ursprungligen av Splork:

En liten artikel om, ja, The Birth of the Prophet VS, berättad av en Chris Meyer, som tydligen kom med grundidén.

Mycket intressant! Tack för den länken. Blev sugen på att bygga en "Diamond Patch" här..

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-04 23:58

Kul läsning, mendetfinnsentillintervjunånstansdärmanprataromattdehadeimplementeratett
speachmodemedformantersåattmankundecyklavarjequadrantfleragångeroch
bytavågformiettflödesåattburkenkundefaktisktbabblakorta meningar.
Tydligenskulledettahavartenplojjgrejjfrånböjanmenenefterföljande
dispytmedmanagementethadetydligenresulteratiattdeintetroddeattdetgick
mennärmanagementetsenkomneravfyradesenspydigkommentarmedennättliten
tangentryckning. Eller nått i stil med hur det gick till, jag kommer inte ihåg så bra.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-05 00:15

Grymt bra låt Kröjtz! Sinnead på steroider.

PF/Platon.Jag tackar, jag å polarn Forsman gjorde den för bra länge sedan.
det är en cover på Factorys gamla klassiker

Föresten jag har wavewrangler + en massa presets om någon med en VS vill ha.

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 08:51

Jaaaaaa !!!!!!

Pm

Wt

Finns det inte en liknande berättelse om Wavestation? Jag läste den någon gång före Kristus. Några grabbar på SCI satt och deppade för att de precis blivit av med jobbet när någon från Korg kom in och frågade "vill ni ha jobb?". De började jobba med Wavestationprojektet och skall ha utvecklat ett digitlat resonansfilter som de skulla använda i denmen då kom pappa Yamaha och tog filtret och satte det i SY77 istället. Ja, ungefär så skall det ha gått till om jag inte minns fel. Inte för att filtret i SY77 är stilbildande, men det är ljusår mycket bättre än skiten som sitter i Wavestation.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 12:57

Vad skulle man få hosta upp för en VS idag?

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 15:25
Ursprungligen av zthee:

Vad skulle man få hosta upp för en VS idag?

Ca 10 kkr. Plus/minus ett par tusen beroende på skick. Rackversionen däremot har länge varit rätt mycket dyrare. Får nog räkna med runt 14 kkr för den. Vet inte om det finns någon i Sverige ens.

Jag vet faktiskt inte.. jag själv är sugen att lägga ett bud på Alan Howarth's VS men det är ju knappast troligt att den kommer krängas för småpengar.

Vore ju ganska häftigt (tycker jag iallafall) att äga självaste synten som användes på klassiska synth-scores som Big Trouble In Little China, Prince Of Darkness och They Live. Jaja.

Jag sålde båda mina utomlands
en till moskwa å den andra till florida

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 15:33

Hm, Det var ju inte så där jättefarligt ändå.

Hur är det med MIDI den? Funkar det bra eller halvbra?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-06 16:04

Jodå, jag har använt rackversionen, vet att den finns i Sverige hehe. Det var den jag använde på min låt t om. Har jag för mig iaf, hade ju en klavversion sedan, som såldes till Waveterm av någon outgrundlig anledning...

Pf var det den racken som jam hade?
isåfall kanske det var den som e i florida nu

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-06 16:12

Nepp, den jag lånade har endast haft en ägare, and still does. Med andra ord har det minst funnits två VS-rack i Sverige.

3 då polarn hade en oxå

1
Bevaka tråden