Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synthutgångar å fantommatning...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 19:44

Upptäckte just att mitt 896HD matar ut fantommatning även på trs-utgången. Scaaaary!

Nån som vet hur bra (om alls) den genomsnittliga synthen tål att få fantommatning på sin utgång. Hittills har jag lyckats hålla 48v avstängda, men det känns ju lite sådär...

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 21:39

Inte bra !!!!

Det där är mycket farligt för din synt.

Byt interface eller använd en DI-box.

WT

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 21:40

Vilken enorm designmiss.

Står det något i manualen för interfacet ?

Om inte så stäm dom !!

WT

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 21:50

Ja, helt sjukt!

Anledningen till att jag alls böjade fundera i de banorna var att jag tänkte byga patchbay, och funderade på hur sjutton jag skulle kunna få multikontakter som skickade vidare fantom på XLR men inte på TRS. När jag tänkte i de banorna bestämde jag mig bara för at bekräfta för mig själv att TRS ut från ljudkortet givetvis inte gav 48V. Jäkla tur att jag gjorde det innan jag stekte nått av lathet/misstag.

Jo, som sagt, nu lutar det åt att byta interface. Synd. Fetgillar 896:an, men sina finfina mätare och gainjustering på varje ingång.

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-04 22:17

Vill minnas att RME hade samma problem med sitt Fireface-400. men där stod det klart och tydligt i manualen att det kom 48V på combo-inputsen.

Kan vara värt att kolla upp.

WT

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 22:22

Mmm, jag har ju då ingen manual, och Motu har ju i sin oändliga vishet beslutat at inte lägga upp manualer på hemsidan... =/

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-05 00:28

Men de har eminent support, kolla där först.

1
Bevaka tråden