Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Palle" jobbstation

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem ett knippe reklam som vanligt, och frugan som läser det mesta, visade upp ett utskick från Jysk.
KLARA FÄRDIGA SPARA

Palle Jobbstation Nu 500:
Funktionell och tidsenlig jobbstation i bokfolie.

Och visar en simpel jävla hylla av spånplatta.

Och i den placera det finaste som finns: En PowerMac G4:a
Invid den en skrivare som inte kunde identifiera.

Apple, hur kan ni sjunka så lågt att bidra med en dator här?

Hade det varit en exklusiv möbel i samma prisklass som G4:an hade jag varit nöjd...men detta.

Folk kan ju tro att det är löjlig Butterickspryl som står där

[ 10. mars 2003, 18:54: Meddelandet ändrat av: Pocahontas ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
Hade det varit en exklusiv möbel i samma prisklass som G4:an hade jag varit nöjd...men detta.

Folk kan ju tro att det är löjlig Butterickspryl som står där

Personligen tycker jag att det är positivt att Apples produkter även exponeras i mindre exklusiva sammanhang. Att Macen får ett rykte att vara enbart en exklusiv lyxvara tror jag inte är särskilt bra, varken för Macens ställning i Sverige eller för dess användare.

Att det finns Macar i Jysk Bäddlagers senaste katalog är minst lika fördelaktigt som att de finns med i reklammateriel för exempelvis exklusiva sportbilar.

• Medlem
  • Skövde
  • 2003-03-10 19:55

Morsans reaktion när hon såg Jyskreklamen:
Kan vanliga människor köra mac?

• Oregistrerad
  • 2003-03-10 20:24

Jag försöker att inte ta detta personligt...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Pocahontas:
Apple, hur kan ni sjunka så lågt att bidra med en dator här?

Det är inte Apple utan reklambyrån/fotografen som ställde den där...

/sny

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Palle:
Jag försöker att inte ta detta personligt...

LOL Bäst hitintills

Man kan ju annars få intrycket att datorn är lika mycket skräp som hyllan är......

• Medlem
  • 2003-03-12 10:34

jag kan inte annat än att hålla med panelen i Studio Pop som tyckte att riktigt musikintreserade personer lägger inte alla pengar på en superanläggning (datorbord i det här fallet) utan väljer att prioritera skivinköpen (macen).
Vad väljer ni av följande paket:
? dyrt bord + billig dator
? billigt bord + dyr dator
Mitt val var enkelt: Ospecificerad bordskiva från Ikeas fyndhörna + 4 billiga ben (billigt bord) + iMac 15" G4/800 (dyr dator)

edit: varför blir det frågetecken när man skriver kula?
edit: felstavning

[ 12. mars 2003, 10:35: Meddelandet ändrat av: Baron ]

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 00:01

Jag ser på detta med samma komiska symbolik som när en fälgtillverkare sätter sina 15 tumms "Ford orginalfälgar" på en Ferrari Macen blir inte sämmre i mina ögon. Det säljer när man sätter något snyggt bredvid något fult. Funkar ju så i annan reklam. Äter en känd sportare en slibbig mejeriprodukt så köper folk.

[ 13. mars 2003, 00:03: Meddelandet ändrat av: Per-Olof Rupp ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
edit: varför blir det frågetecken när man skriver kula?

Anntagligen är det något vajs i teckenkodningen för forumet. Man kan inte heller skriva"..." medelst genom att trycka alt + .

Resultatet blir detsamma som när du försöker skriva kula och jag stör ihjäl mig på det eftersom jag använder "..." i varannan mening...

1
Bevaka tråden