Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt Time Capsule från jobbet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-08 22:49

Har en Time Capsule sedan i somras som jag är nöjd med. Lätt att komma åt från både pc- och macdatorer.

Har dock inte listat ut hur man kommer åt Time Capsulen utifrån, från jobbet typ. Någon som vet?

Efter att ha sökt på nätet börjar jag undra om Apple på nytt gjort en Apple, dvs utelämnat en given funktion.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-10 14:34

En talande tystnad.

Super-scheisse.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-10 14:49

Det finns beskrivet hur du kommer åt den via AFP i en diskussion här men jag orkar faktiskt inte leta åt dig just nu.

Den heter väl "stora timecapsule diskussionen" eller nåt liknande om jag inte minns fel.

Jag har inte haft möjlighet att pröva men det borde gå om du har fast ip-adress hemma (lätt) eller .mac och Leopard via back-to-my-mac (dyrt).

Det finns en del konkreta tips på nätet t.ex. Apple - Support - Discussions - Can I view my Time capsule from work? ...

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-10 15:19

Så var det fixat. Jag skulle duka under utan 99.se.

Tvärtom för mig. Utan 99.se m.fl. skulle jag varit rik och berömd idag.;) Törs inte tänka på hur mycket tid man ägnat åt att läsa om Macintosh-datorer

1
Bevaka tråden