Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone har fastnat i Restore mode

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-09 21:20

Jag har letat och letat efter liknande trådar, men hittar ingen med samma problem, så jag startar en ny.

Det började med att jag fixade till mitt svenska tangentbord i morse med åäö. Allt var frid och fröjd och funkade bra tills jag testade att starta om iphonen. Då hängde den sig. Jag testade att starta om den, men det gick inte så jag försökte återställa. När jag koppar in den i "restore mode" får jag först meddelande om att iTunes har hittat den och att jag måste återställa för att kunna använda den. Jag testade att ladda ner 1.1.4 som jag hade men när den påbörjat själva återställningen så får jag felmeddelande (20).

Jag testade även att bara klicka på återställ och uppdatera. Detta funkar och telefonen startar om, men med meddelandet att det är fel sim kort (vilket det också är eftersom den är från USA). Emergency calls fungerar.

Nån som vet vad jag ska göra? Jag har försökt återställa hur många gånger somhelst men hamnar bara i restore mode hela tiden. BÖrjar bli desperat! Snälla hjälp!!!!

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-09-09 21:27

Glömde säga att iTunes säger att den inte kan synca iPhone eftersom det saknas nån fil. Vad kan det vara som saknas?

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-11 17:58

återställ den i itunes till 2.0.2 och kör sen quickpawn.
Om den bråkar för att återställas så fixa telefonen i DFU mode(googla) när du kopplar in den till datorn. iclarified.com har bra guider.

• Medlem
  • Lund
  • 2009-04-08 10:17

Inget händer i QuickPwn

Hej, jag har återställt min iphone 3G från USA, i itunes. Först försökte jag köra PwnageTool enligt iClarifieds helt superba beskrivning, riktigt bra faktiskt. Men efter att den gått in i DFU (eller recovery mode ... förstår inte riktigt skillnaden) hittade inte itunes den. Så jag kunde inte alt-återsälla den.

Då försökte jag med att hålla in on-knappen och home 2 sek, sedan bara home och då dök batterisymbolen upp. I det här läget hittade itunes den, men med ett felmeddelande att den upptäcker en ipod men kan inte identifiera den.

Läste en annan tråd om QuickPwn och försökte med denna istället, vilket fungerade, återigen en helt underbar beskrivning i iClarified. Nu säger QuickPwn att: "is about to run on your iphone 3G" men inget händer. Jag vågar inte avbryta eftersom beskrivningen är tydlig med att man ska låte den köra igenom hela.

Har jag gjort ngt fel på vägen? Vad ska jag göra?

Athea:
Om det inte händer något på... 15 minuter.
Börja om från början i den här guiden om du har Mac:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1842

Den här om du har Win(kör bara en XP-dator, Vista = värdelöst!):
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1881

Du kan behöva att sätta den i Restore Mode igen(home + powerknapp tills äpplet kommer upp, sedan släpper du power medan du fortsätter hålla homeknappen till USB/iTunes-bilden kommer upp) innan du sätter igång med guiden.

• Medlem
  • Lund
  • 2009-04-08 12:49

Det fungerade att sätta den i Restore mode och QuickPwn gick bra tills den återigen fastnade i "is about to run on your iphone".

• Medlem
  • Lund
  • 2009-04-08 13:00

När jag har kollat runt bland trådarna har jag sett att man kan "hoppa över" DFU mode och bara alt-klicka på återställ i itunes, men då måste ju itunes komma åt iphonen först. Det gör den inte eftersom jag inte har ett giltigt simkort. Ngra idéer?

Athea:
Har du inte ett giltigt SIM-kort?
Du ska alltså jailbreaka den för att använda som iPod Touch? Eller har du kvar gamla basebandet så du fortfarande kan låsa upp luren?

• Medlem
  • Lund
  • 2009-04-08 13:41

Jag har ett turbo sim till version 2.2.1 baseband 02.30.03.

Jag uppdaterade den till nya versionen men då kunde jag inte längre använda mitt gamla "extra sim-kort" så jag fick fixa ett till den nya versionen. Men detta fungerade i typ 2 minuter och poff slutade det funka. Så jag blev rådd att återställa telefonen ... och här är jag nu. Utan vare sig telefon eller ipod. Så nu får jag läsa pocketbäcker på bussen istället

• Medlem
  • Lund
  • 2009-04-08 14:18

hmm, jag tog ut "extra-sim-kortet" och nu hittade itunes iphonen och jag kunde trycka alt+återställ. Men nu fick jag upp följande felmeddelande: iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (21).

Ursprungligen av Athea:

hmm, jag tog ut "extra-sim-kortet" och nu hittade itunes iphonen och jag kunde trycka alt+återställ. Men nu fick jag upp följande felmeddelande: iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (21).

Sök på "Ett okänt fel uppstod" här i Upplåsningsforumet så kan du nog få lite hjälp på lösningar...

1
Bevaka tråden