Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt glas på Iphone 2G (Tänkte byta själv)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tagit sönder det yttersta glaset på min iphone genom att tappa den i asfalten. Touchscreenen funkar perfekt fortfarande. Har beställt en ensamstående glas-skärm från ebay. Alltså BARA glaset inte något annat. Jag planerar att ta bort det splittrade glaset från iphonen och efter det limma fast det nya glaset på touchscreenen.
Jag vet att folk har gjort det men är det någon som har tips eller har läst något?Jag vet att glaset sitter fast med hjälp av limm på touchscreenen. Borde jag ta bort några delar på iphonen för att göra det mindre riskabelt? Det är som sagt en 2g och inte 3g telefon.
Rekommendationer att använda sig av någon verkstad som reparerar undanbedes. De tar 2000 kr för att byta ut hela skärmen (inklusive touchscreenen) för de påstår att de inte går att sära på glas-skärmen och touchscreenen. Något jag tänker bevisa motsatsen.

tack på förhand

Jag har samma problem har dock inte gjort något åt det ännu, hoppas att du lyckas skriv gärna hur du gjorde här i så fall.

Här är två länkar om andra som har gjort det, en med glas och en med plexiglas. Verkar ha gått ganska bra

Getting Hitched Blog Archive Fixing the broken glass on my iPhone

Fix your broken iPhone screen for $5 - SlashPhone.com

Lycka till!

Ser hårigt ut.
Min gamla iPhone for också i asfalten, de bitarna sitter rätt bra. Vad gick ett glas på?
Posta gärna bilder på hur du gjorde, hur än det går

Lycka till!

Ursprungligen av kitesurf:

Ser hårigt ut.
Min gamla iPhone for också i asfalten, de bitarna sitter rätt bra. Vad gick ett glas på?
Posta gärna bilder på hur du gjorde, hur än det går

Lycka till!

Totalt får jag punga ut 200 kronor för glas + ett verktyg att öppna iphonen med från ebay. Är det någon som vet var man kan köpa skalpeller i stockholm?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 23:37

Borde väll finnas i vilken hobbybutik som helst?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-10 23:53
Ursprungligen av kainen:

Borde väll finnas i vilken hobbybutik som helst?

Och på Apoteken.

Jag har också köpt ett sådant kit till en av mina 1 gen iphones, men jag har inte vågat prova att byta glaset än. Har bara en liten spricka. Har sökt runt på många forum och det verkar som att det är lättare att byta glaset på tidiga 1 gen telefoner och att det är betydligt mer och hårdare limmat på lite nyare. Vet inte om det stämmer. Men som sagt, om du vågar prova får du gärna berätta hur du gjorde och hur det gick.

Jag drog min gen1 1..o2 i backen i förrgår, samma sak.

Jag ser gärna en bildtråd på ämnet!

1
Bevaka tråden