Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
IBM har lanserat en ny 22.2" TFT bildskärm som har otroliga 3.840x2400 pixlar - det är lika mycket som 12stycken 1024x768 bildskärmar!! Det är 204dpi...helt otroligt.
Den har 16:10 format - och beteckningen för upplösningen är QUXGA-W (Quarter UXGA-Wide).
Skärmen kostar 85.000,- i USA - bara att beställa via nätet...
Det måste vara ungefär den tuffaste skärmen någonsin. Förutom en sak - den var ful som stryk. För "vanligt" arbete skulle jag nog faktiskt hellre ha en Apple Cinema HD Display, en fröjd för ögat.
(Den kostar förresten _hundra_åttiofemtusen såg jag på reviewsidan. Hjälp...)
[ 25 April 2002, 21:12: Meddelandet ändrat av: Martin Kallisti ]
quote:Skapades ursprungligen av: Micke Seid: >>MK
Vadå ful som stryk, den är ju i IBM Aqua... förlåt, IBM Stealth Black och aluminium, mmm.
- Snyggaste datorfärgen sedan NeXTs dagar
Mja, färgen är bara lite trist. Det är framförallt formen jag stör mig på. Hej, stora kantiga sak. Designerna har visst tagit inspiration från en låda.
Bara för att inse hur cool den där skärmen är, gör så här:
Titta på bildskärmen. Lägg ett osynligt mönster över skärmen - dela in den i fyra rutor på bredden och tre rutor i höjd, totalt 12 rutor.
Tänk dig sedan att ditt 1024x768 skrivbord (som duger bra att köra Explorer i) får plats i varje ruta. Sjukt!
quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn: Adrian: detta är nog mitt fel, då jag tipsade länken jag fick av dig till Martin :/
Hrrm, så mitt tips till dig gick till Martin som skapade en till tråd i fel forum om en sak som redan fanns... ja ja, då vet jag ju vem jag ska sluta skicka länkar till i alla fall!