Har en snart två månader gammal MB som lever rövare, den hänger sig för småsaker, om jag öppnar finder, om jag skapar en ny flik i safari, tappar nätverket hela tiden.

Nu på senare tid har den börjat prata fast funktionen är avstängd, den hittar på ramar som den highligtar lite överallt. Den får inte kontakt med endel usb-enheter (kamera och hdd funkar inte, men usb-minne gör det).

Funktionsknapparna har fått för sig sluta funka eller bytt plats. Vill jag använda f3 ska jag numera trycka på f11 och de lägre nummerna har ingen funktion längre.

Den klipper ut en del av ett program eller fönster och öppnar det i en ny lite ram och sen kan jag inte göra nått i annat än den ramen som kommer upp, ibland går det avhjälpa genom att force quitta och ibland måste jag restarta allt.

Nu har jag gjort en ny användare som sköter sig lite bättre än admin användaren, pratat med support och dom säger att jag ska installera om leopard, men nu står jag utan att kunna kopiera över mina filer och med svag tro att det kommer hjälpa att installera om skiten?

Är det nån som känner nått av dessa problem för jag får bara höra av supporten att dom aldig kommit över NÅTT problemen?