Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst USB-minne?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har ett problem. Har en PowerBook 12" som jag håller av väldigt mycket. Hur som helst, USB-porten har pajat, och datorn har varit inne för kontroll. Att åtgärda detta skulle kosta mer än en ny dator. Men, men nu har jag fixat allt annat, trådlöst istället (tangentbord, mus osv). Men en sak saknas, en snabb enkel lösning för att föra över filer från datorn till en mac eller pc, en roll som mitt gamla USB-minne en gång tjänade. Därför undar jag om det är någon som vet med sig om det finns ett USB-minne som också går att koppla in trådlöst? Antingen WIFI eller Bluetooth. Tack på förhand.

Borde det inte gå att stoppa ett USB-minne i röven på t ex en Time-Machine ?
Tror det är enda raka...

Har du en kortplats i maskinen finns det minneskortsläsare som passar där i.
Expresscard eller vad de heter. T ex Inwarehouse har sådana för ca 300:- som tar ett SD-Card rätt in.
Det blir ju inte görbilligt med två läsare och ett minneskort, men det borde funka.

Jag hade köpt en liten hårddisk med FW-kontakt för en tusing. Antingen har PC'n det med (IEEE-1394 brukar det kallas på PC) elelr så får du skaffa ngn fom av kort till den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 00:32

Machacker,

Har du en iPhone eller iPod Touch kan du installera programmet AirShare från Avatron.

När AirShare körs, når du din iPhone eller iPod Touch via nätverket!!

Lycka till,

- Torkel

Har du en vettigt modern mobil kan du ju använda den.

1
Bevaka tråden