Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP 4 licensieringsfilosofi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det "underbara" företaget Microsoft har ju länge haft den "lysande" idén att göra licensieringstillvaron till en mardröm för konsumenterna i jakten på piratkopierare. Upptäckte till min förvåning att Apple tycker att Microsofts idéer är jättebra och nu satsar på att kopiera deras koncept. Jag arbetar dagligen på FCP och behöver ha min kopia installerad på min bärbara och min stationära. Men se DET går inte längre. Inte med version 4. I allafall inte utan att dra ut nätverkskabeln för jag får INTE ha min licens installerad på två maskiner.

Jag vill bara framföra ett stort tack och passa på att överlämna det stora Think Different-priset till Einstein på Apples licensavdelning som tyckte att det här var en bra idé

I övrigt en STRÅLANDE uppgradering.

Well... Så är det ju med dom flesta program i den prisklassen.

Senast redigerat 2003-06-21 23:36

Det går kanske att komma runt detta genom att sätta upp brandväggen så att den inte tillåter trafik på den porten som programmen använder för att kolla serienummer. Men det är klart...använder de vanliga portar kan det ju vara lite svårare.

Tycker också det verkar dumt, framför allt för de som just som du Martin, har en bärbar och en stationär. Borde kunna fungera som men låtarna på Music Store att man kan licensiera upp två datorer för samma licens men inte samtidigt. S.k. floating-licenser har ju funnits ett tag för en del dyrare program typ Maya och så.

1
Bevaka tråden