Jag har plötsligt fått Stora Problem med iCal efter ödesdiger synkning mellan iPhone 3G och mina bägge mac (G5 o MacBook). Skulle bli tårögt glad om någon kunde hjälpa.
Så här: Jag synkade iPhones iCal och adressbok genom iTunes när något gick snett. Avbröt. Nästa gång jag startade iCal i datorn kraschade den. När jag sen synkade med min andra dator började den också krascha. Adressboken fungerar dock i bägge datorna. Både iCal och Adressboken funkar i iPhonen.
Jag tillbringade en timme i telefon med en kille på Apple Support. Måttlig framgång. Lyfte ut och in olika .plist-dokument. Ingen skillnad. Gjorde en ny tillfällig systemprofil - då startade iCal snällt! Fortsatte i min ordinarie systemprofil att leta efter problemet, utan resultat. Fick rådet av supportkillen att göra två saker på egen hand: installera systemet på nytt (gjorde ingen skillnad) och att "prova själv att lyfta ut olika .plist-dokument, det kan funka, eller så blir det katastrof" Tack för kaffet... Och AppleCare gäller inte mjukvara, så jag lär inte få nån gratis hjälp heller.
iCal är, vad jag fick höra, integrerat med systemet, så det går inte att ominstallera programmet. Alternativet att slumpmässigt lyfta ut filer till Skrivbordet (ur "Application Support" och "References" och annat), well, det är som att vara blind och armlös och leta efter nål i höstack.
Det eländiga är att Apple Support har "order" om att inte säga överhuvudtaget någonting om iPhone. Apple hänvisar till Telias support - och vi vet ju hur kunniga de är...
Är det någon som har den blekaste aning vad jag kan göra? Någon som känner igen problemet?
Gustav Adolfsbakelser i tipsbelöning!
/Sven, Göteborg