Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet anslutningsproblem med Parallels.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-14 18:35

Jag har installerat Parallels nyss och jag stötte inte på några problem alls. Men när jag sedan skulle gå in på internet i "Windows mode" så står det att jag ej är ansluten till internet. Men om jag går tillbaka till "Leopard mode" så funkar det utmärkt.

Jag är dessvärre ganska okunnig när det gäller datorer och anslutningar. Så jag undrar om det är någon som kan förklara för mig hur jag ska gå tillväga för att få internet även i Windows mode. Kan tillägga att jag har ett mobilt bredband från Tre (om det nu gör någon skillnad).

Tack på förhand!

Jag har kört Parallels med bredand rakt in i ethernetkontakten på sidan och detta har fungerat mycket bra. Det jag misstänker ställer till det är just ditt mobila bredband, för jag antar att du kör det via ett trådlöst modem, inkopplat till datorn via USB-kontakten?
Just detta med externa USB-tillbehör kan strula, vissa fungerar och andra fungerar inte.
Möjligen har VM Ware Fusion bättre stöd för externa USB-tillbehör än Parallells, det vet jag inte.

1
Bevaka tråden