Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobileinstallation hack och PwnageTool - FW 2.1

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppgraderade till 2.1 i går kväll. Körde en 2G iphone med 2.02 till dess. Efter att jag använde Pwnagetool som vanligt verkade allt OK. Mycket bra faktiskt, allt var snabbare och det som skrevs om 2.1 verkade stämma.
Men, efter att ha installerat SSH och utfört utbytet av “Mobileinstallation” filen gick det snett. För dom som inte vet det kan man ladda hem hela pack med Appstore program via torrentsiter. Där finns det med en fil som just heter Mobileinstallation och skall läggas på en viss plats via SSH. Det har funkat kanon med 2.0.1 och 2.0.2. Jag har haft fler apps än jag kunna få plats med!
Efter utbytet av filen skall det utföras en omstart, helt brukligt. Men där uppstår problem!
Endast en irriterande Applelogga ligger kvar och man tvingas utföre en restore igen!

Jag skulle tro att Apple har gjort nåt åt detta med hemladdade Appstore program. Någon annan som fått detta att funka?

Roger

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 10:20

Inte nog att det är fel forum så är det oxå mot forum reglerna att diskutera eller hjälpa att pirata program.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 14:30

skellefteroger: Jag har redan skrivit ett PM till dig och talat om att denna typ av diskussioner INTE är tillåtna på 99.se. Om du fortsätter skapa trådar i ämnet kommer det sluta med att du blir avstängd från forumet.

Mvh Kainen
-Moderator

1
Bevaka tråden