Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kompakt laserskrivare som klarar duplex

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-15 14:52

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på bra kompakta laserskrivare som klarar dubbelsidiga utskrifter dvs. automatisk duplex.

Kompakt och duplex är de viktigaste faktorerna, men även gärna billig och nätverk. Gärna tips både på färg och s/v-alternativ.

Tack på förhand!

Samsung har flera prisvärda och "kompakta" laserskrivare med duplexfunktionen. Kolla in på deras hemsida. Själv har jag en Samsung ML-3051ND som jag är mycket nöjd med.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-15 19:32

Tack! Jag har mest haft HP och Brother genom tiderna men Samsungs nya modeller verkar passa mina preferenser. Dock hade det ju varit trevligt med den lilla färglasern CLP-315 i duplexvariant.

Någon mer med erfarenhet av Samsung eller andra modeller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 23:39
Ursprungligen av josefp:

Någon mer med erfarenhet av Samsung eller andra modeller?

Jag har visserligen inte en skrivare enligt specifikationerna ovan, men väl från Samsung, och jag har en kommentar. Skrivaren är inte så dyr, men tonerpriset är väldigt högt. Jag läste en skrivartest i nån svensk datorblaska tidigare i år. Där prisade de en skrivartillverkare vars namn jag glömt, men de hade en annan prismodell. Skrivarna var lite dyrare, men toner var billigare. Jag tror att det kan vara värt att spåra fram artikeln och satsa på nått annat märke om du tänker dig att skriva ut mer än bara lite. Skriver du inte ut några mängder kanske det inte spelar så stor roll.

Hej! Jag har Samsung CLP-300N vilken jag är så där nöjd med. För hemmabruk funkar den okej dvs. s/v och färgplattor. Men skall man skriva ut bilder är det näst intill bedrövligt dåligt. Den tappar täckning i mörka områden och detaljnivån är mycket låg. Har försökt kalibrera bort det men utan resultat.

Letar förövrigt efter en skrivare själv, till kontoret. Vi har kollat runt lite på multifunktionsskrivare, som har scanner, kopiering och färglaser. Är det någon som har tips på detta så hör gärna av er…

• Medlem
  • TÄBY
  • 2008-09-21 07:56

Mina erfarenheter av skrivare är att HP är väldigt anpassad mellan inköpspris vs driftkostnad, tyvärr börjar även livslängden vara för beräknad och dom fungerar inte problemfritt lika länge som tidigare.

Brother är ofta en bra skrivare/MFC med bra funktioner i förhållande till priset och har även låga driftskostnader, livslängden är väl kanske inte den bästa men fullt i klass med HP i motsvarande pris.

Köpte en Kyocera A3 nyligt och den verkar rätt trevlig men lite tveksam kvalitet på plastskalet och sen skriver den med lite fel skala ca 0.5-1mm/100mm så om det är av betydelse så är den inte att rekomendera.

När det gäller aktuella modeller har jag inget direkt råd då det ändras så snabbt men tänk på att förkortningen GDI är ett otyg.

Senast redigerat 2008-09-21 08:06
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-03-11 10:20

LEXMARK E260d

1
Bevaka tråden