Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Wireless Keyboard - konstig keymap

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har efter en tids frånvaro kopplat in ett apple wireless keyboard (silver) i min macbook pro men får en väldigt konstig keymap (vanliga tangentbordet på pron funkar kanon). T.ex mappas l till 3.

Omparning tangentbord<->dator har inte gett någon skillnad.

Någon som upplevt något liknande?

kanske beror det på att du av misstag har aktiverat numlock? Sitter på F6 på MBP:s tangentbord (vet dock inte hur det ser ut på apple wireless keyboard).

Så vitt jag vet finns det ingen numlock på dessa tangentbord. Det är åtminstonde inget det skyltas med.

Caps-Lock fungerar inte heller.

Ursprungligen av magnus.forsberg:

Så vitt jag vet finns det ingen numlock på dessa tangentbord. Det är åtminstonde inget det skyltas med.

Caps-Lock fungerar inte heller.

Vilken version av MBP har du? Jag har en MBP från nov-07 (generation 3) och där finns det en numlock på F6.

Hej,
jo alltså tangentbordet på pron har numlock (ej aktiverad eftersom det tangentbordet fungerar utmärkt) och jag kör Svensk - PRO, inställd i Internationellt/Indata.

Jag ska testa att skapa en fräsch användare så det inte är någon tredjepartsmoj som krånglar.

Och du kör tangentuppsättning "Svensk - Pro" och inte bara "Svensk"?

1
Bevaka tråden