Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen tangentbordsvisning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja slå på tangentbordsvisning, men det syns inte röken av någon tangentbordspalett under systeminställningar>internationellt>inmatningsmetoder. Paletterna finns helt enkelt inte där. Vad beror det på och hur kan jag fixa det?

Jag kör MacBook med Leopard 10.5.4 om det har någon betydelse.

Jag är förbryllad. Som synes på bifogad bild finns inget i listan ovanför den heldragna gråa linjen, vilket det borde göra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-18 14:41

Jag är lika förbryllad som du. Du saknar mycket riktigt kryssrutan för tangentbordspalett. Bild av hur det ser ut på mitt system, också 10.5.4 (PowerPC)

Testa att köra uppgraderingen till 10.5.5, och använd combo-uppdateraren (600 Mb), ibland reparerar det märkliga fel i systemet.

Jag har uppdaterat till 10.5.5 med combo paketet, men inget har förändrats för mitt problem. Fortfarande finns inga paletter i Indatamenyn.

Har du provat att logga in som en annan användare?

Du kan också prova att först flytta

~/Library/Preferences/ByHost/com.apple.HIToolbox.5972AA04-676A-5597-8705-DDDD1A34CDE5.plist

Om det inte blir bättre prova att flytta
~/Library/Preferences/com.apple.systempreferences.plist

Med "flytta" menar jag lägg dem t.ex. i papperskorgen. Du kan alltid lägga tillbaka dem på sin plats om det inte blir bättre eller om du förlorar andra inställningar (se till att Systeminställningar inte är öppet när du flyttar plist filerna)

1
Bevaka tråden