Jag tycker helt enkelt att Microsoft Messenger Mac 7an är bäst! Kommer bara videon snart så finns inga andra alternativ. Ett litet minus är att fildelningen inte alltid håller hög hastighet.
iChat har fördelen med bra fungerande video och "Dela skärm" funktionen är ett stort plus. Däremot så är dom här små pratbubblorna dom har hemska!
Mercury Messenger.... ushhh långsam java klient som "fungerar" men det ger inget extra...
AdiumX... Man kan ju visserligen trolla med utseendet men med tanke på att dom är låsta till libpurple lär det dröja innan det dyker upp några nya funktioner där....
Yahoo, vet inte om den ens finns kvar men dom hade ju en klient innan som fungerade relativt bra. Video fungerade, Ljud fungerade. När jag provade var den långt före dom andra (under panthers framfart)... idag klarar microsofts klient yahoo så undrar om den används så där mycket längre....
Aim och Icq har jag aldrig provat på Mac faktiskt men dom är väll inte så aktuella i sverige och dom funkar ju med iChat.
Med risk för offentlig halshuggning slår jag alltså ett slag för Microsoft's klient och msn...