Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbknapp för volym

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Läste för ett tag sedan att man kunde snabbknappa till volymkontroll på samma vis som man dubbelklickade på home-knappen för att få upp pause/next etc. Har eventuellt drömt detta och kommer verkligen inte ihåg vart jag läste det och i vilket sammanhang. Saken är dock att jag i förrigår fick upp en liknande volymkontroll som man har på macen på min ipod touch och vet inte hur jag får upp den igen. Såg jag i syne eller kan jag återskapa detta? Vart finns alla fina genvägar/snabbkomandon till touch 1G?

Får du inte upp en volymkontroll när du trycker två gånger på Home? Det får jag.

Ursprungligen av chikuba:

Hej
Vart finns alla fina genvägar/snabbkomandon till touch 1G?

Ja, det undrar jag med. Det borde man kanske ha en egen tråd om eller så finns det inte så många snabbkommandon/tricks att det är värt en egen tråd ? Skriv gärna dom du har.
Ang tips så är väl två att man=
1. Kan kopiera en bild från tex internet genom att trycka där för då kommer det upp ett val mellan att Spara bild eller Öppna Länk.
2. Man kan ta en skärmdump genom att trycka Home och sedan snabbt Startknappen och släppa dom båda efter en sekund. Bilden sparas i Fotoalbum.

Volymkontrollen får man väl lätt upp både när man spelar musik och filmer genom att knacka var som helst på skärmen ? Att trycka två gånger på Home-knappen ger ingen respons på min Touch.
Edit: Jo, nu fungerade det !

Senast redigerat 2008-09-20 16:07

får ni upp en likadan grej som man får upp på macen? dvs den fyrkantiga grejen med en högtalare på. inte den vanliga där man byter låt och pausar etc

det har ja med fått ibland men vet inte hur: P

Nej, den ska visas när man styr iPoden med fjärren genom en Universal dock. Fyrkanten, alltså.

Tror den dyker upp vid andra tillfällen också, men det är nog mer en bugg.

Den dyker alltid upp när man ändrar volymen (för mig iaf) så någon bugg tror jag inte det är.

Men ändrar du uteslutande med fjärrkontroll? För om jag ändrar volymen direkt på skärmen, alltså med slidern i musikvyn, så ser det aldrig ut så där.

Glömde att lägga till att det gäller på iPod Touch G2 och då man trycker på högtalarknappen till vänster. Använder den ofta eftersom det är snabbare än att trycka på skärmen och sedan dra i reglaget/slidern.

Vet att den dyker upp även när jag använder den "gamla" Touchen men kommer inte riktigt ihåg vid vilka tillfällen. Har aldrig upplevt det som en bugg utan det har känts som något som ingår.

Aha! Nu är jag med.

Tycker faktiskt det är riktigt praktiskt med den symbolen/fyrkanten eftersom det syns så tydligt vad volymen ligger på eftersom det är en gradering. När man använder ljudreglaget är det bara ett streck.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 19:34
Ursprungligen av KaRo:

Tycker faktiskt det är riktigt praktiskt med den symbolen/fyrkanten eftersom det syns så tydligt vad volymen ligger på eftersom det är en gradering. När man använder ljudreglaget är det bara ett streck.

Jo, jag med. Kommer att tacka den som hittar den rätta vägen till att kunna se denna volymfrykant.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 19:32

Jag är en av er, har fått upp den men för mig försvann den rätt snabbt och verkade inte vara ''på riktigt'' utan någonting som kom upp av misstag.

1
Bevaka tråden