Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har iPod Classic blivit mindre?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-21 00:40

Av allt att döma verkar det som om Apple bestämt sig för att krympa utrymmet på iPod Classic från 160 GB till 120. Vadan detta, det är ju liksom "mot utvecklingen". Trenden går ju inte mot att folk skaffar sig mindre musikbibliotek, tvärtom. Eller var 160:an för stor för att sälja riktigt bra? Vad skiljer de två modellerna, förutom storleken?

Enda skillnaden är att nya classic kommer med funktionen Genius, samt att den är billigare för storleken på hårddisken.
Anledningen till att det endast säljs en verision är som du säger att den stora verisionen aldrig ha sålt riktigt bra, eftersom för de allra flesta så har storleken på den mindre varit mer än tillräckligt.
Jag tror att de ska vara de enda skillnaderna, men det är mycket möjligt att jag missat något.

Det sägs att mjukvaran är updaterad + att den blivigt lite mer batterisnål.

120gb räcker långt i en bärbar. ...för mig i alla fall.

/B

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-11-01 12:12
Ursprungligen av billextreme:

Det sägs att mjukvaran är updaterad + att den blivigt lite mer batterisnål.

120gb räcker långt i en bärbar. ...för mig i alla fall.

/B

Någon som vet hur batterisnål den blivit? Jag tror min på 160 gig håller ca 30 timmar, vilket jag tycker är helt okej, även om det inte är så bra som de utlovade 40 timmarna (dvs en arbetsvecka för min del ). Fast det kanske kommit ngn programuppdatering under de månader jag inte haft den inpluggad i datorn?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-11-01 00:19

Jag har just köppt mig en 160GB iPod och är väldig nöjd. Men jo dom har blevet mindre. Jag håller med Lemino på att det är prisen som speler inn här.
Personligt giller jag att ha muligheten att ta med mig mina bilder samman med min musik.

Den nya ska ha upp till 36 timmars musikspelande.
Anledningen till att din iPod "bara" håller i 30 timmar är troligen många.
För att uppnå den nämnda batteritiden ska man endast ha 128kb/s ljud, och låta spelaren spela en ena spellista på ganska låg volym och utan några speciella equalizer-inställningar.
Man kan alltså inte navigera omkring och välja låtar själv, då måste skärmen och hårddisken jobba mer, vilket kräver mer batterikraft.
Av någon anledning tror jag inte att du uppfyller alla dessa krav när du använder din iPod, så här hittar du säkert några anledningar till varför batteriet inte räcker en hel arbetsvecka.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-11-03 20:08

I regel jobbar jag visserligen och låter iPoden vara och välja låtar själv sen 7 månader tillbaka, men ett antal låtar går på repeat ibland spontant och jag jobbar utomhus, så när det blir kallt märks definitivt att batteritiden går ner Equalisern används dessutom.

1
Bevaka tråden