Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med rsync

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Det viktigaste jag har på min dator är mina bilder, varje natt klockan 03 körs ett script igång på min maskin som kör ett rsync-kommando för att kopiera över mitt aperture-bibliotek från min mac till en mac jag har ståendes några mil härifrån, det har fungerat hur bra som helst fram tills för kanske en vecka sedan -- Nu när rsync körs igång, så körs det i kanske 3-5 minuter, innan det dör

Received disconnect from xxx.xxx.xxx.xxx: 2: Corrupted MAC on input.
rsync: writefd_unbuffered failed to write 32768 bytes: phase "unknown" [sender]: Broken pipe (32)
rsync: connection unexpectedly closed (6848 bytes received so far) [sender]
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at /SourceCache/rsync/rsync-30/rsync/io.c(359)

Jag har försökt googla på det utan någon större framgång, är det någon som har en idé om vad det skulle kunna vara som felar?

rsync-kommandot ser ut som följande:

/usr/bin/rsync -e ssh -av --delete /Volumes/Seagate/Applikationsdata/Aperture user@denandradatorn:~/Pictures/ >> ~/Library/Logs/backup_aperture.log

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-21 13:41

Kan du ssh:a mellan datorerna - den säger "corrupted MAC on input". Kan tex vara ssh nycklar som har blivit nollställda.

Annars en grundläggande koll är om någon disk har blivit full på motagar sidan.

går utmärkt att ssh:a till datorn, och än så länge finns det 45 GB ledigt på maksinen, så det verkar inte vara där problemet ligger, och rsync börjar ju synkronisera innan den fallerar

hmm, tycker det är skitskumt! Det har fungerat hur bra som helst fram tills nu

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-21 14:40

Inträffar felet på samma ställe i loggarna ( altså samma mängder skickade och mottagna data) dvs:

rsync: writefd_unbuffered failed to write 32768 bytes: phase "unknown" [sender]: Broken pipe (32)
rsync: connection unexpectedly closed (6848 bytes received so far) [sender].

Sker samma fel om du kör kommandot i terminalen ?? - släng på en eller upprepade

-v

(verbose) för att få mera status av vad som sker

1
Bevaka tråden