Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidigaste synkningen någonsin?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan All Vetandes Folket,

Jag har dagligen med mig min jobb-dator hem - men vill nu spara mina axlar och rygg från detta bärande av min laptop. Och jag hoppas ni har ergonomiska tips till mig

Men då handlar allt om att jag måste kunna synka mappar fram och tillbaks och känna mig trygg i att det fungerar - så behöver jag era erfarenheter och kunnande till hjälp:

Såg detta häromdagen:
Dropbox - Home - Secure backup, sync and sharing made easy.

Och det verkade vara underbart och gulligt, men den är en private beta, och kanske inte alls så bra som man önskar. Nu är det 2 gigs begränsat osv.

Men jag vill gärna veta från er vad smidigast tänkbara sätt är att syncha filer.
Kanske man ska ha en liten smidig hårddisk som man kan bära med sig istället. osv.

Ni får gärna säga hur ni själv gör!

helst hade jag fötstås undvikit att behöva ha hårddisk, att man istället kunde lägga upp filer på en ftp - som samtidigt som det laddades upp - så finns det nedladdat hemma när man väl kommer hem - för det var så jag fick känslan av att Dropbox fungerade.

jag har över en timmas resväg mellan jobb och hem, så det hade vart skönt att slippa starta hemladdning av filer, för att även vänta på detta.

Det enda snabba sättet är nog en fetpigg ftp-server (glöm webDAV). Mitt jobb har en grymming hos Bahnhof. Jag skyfflar filer med en skrämmande fart (videofiler på gigabytes). Grymma linor både hemma och på jobbet är givetvis ett måste.
Har man ett backup-program - t.ex. Personal backupp - så kan man sätta inkremental synk till ftp-servern både hemma och på jobbet om man vill.
En sådan servertjänst kostar dock pengar.

Tak zimmerman för inputen.

Har läst på om iFolder, och det verkade vara mycket vettigt!
Det jag vill åstadkomma är att den synka filer som är ändrade - för då blir det inte så mycket trafik mellan tänkte jag.

iFolder klienten är ju lätt att installera - men just iFolder Server måste man visst också installera - men det är ju bara tillgänligt till linux/fedora... - och inte mac/pc.

Vill att det ska vara så smidigt som möjligt att en mapp hemma, och en mapp på jobbet synkar med så mycket automatik det bara går.

en pigg ftp-server låter inte fel, men den måste klara av att bara ta nödvändiga filer - filer som har ändrats - så att dem typ pushas ut till datorn som lyssnar, och utan att man behöver hela tiden ha egen rutin att synka.

1
Bevaka tråden