Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad skulle återinförandet av Cloner medföra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-08-11 17:29

Vad skulle återinförandet av Cloner medföra? Jag har själv en känsla av att det skulle (om det slog igenom vilket jag tror att det skulle) dra Mac mer och mer till att likna PC... Har jag fel?

• Medlem
  • 2001-08-11 17:35

Det var väl ungefär det som hände förra gången?

Visst, fyrkantiga gråa lådor som kallas mac, brr...
Men på andra sätt vore det kul.

Jag tror som Tott, samma sak skulle upprepas dvs. ett antal klon-tillverkare skulle dra igång men endast ta av Apples marknadsandel.

• Oregistrerad
  • 2001-08-13 10:34
Citat:

Jag tror som Tott, samma sak skulle upprepas dvs. ett antal klon-tillverkare skulle dra igång men endast ta av Apples marknadsandel.

Delvis, men i så fall främst bland powerusers. Tror att den största knäcken skulle vara för varumärket. I dagsläget har Apple lyckats väldigt bra med att skapa ett integrerat och tydligt kommunicerat varumärke (som för det mesta representerar något positivt). Klonerna skulle bara skada den positionen. Speciellt eftersom Apple inte vill vara enbart ett operativsystem (då ska man inte tillverka hårdvara själva) utan en hel "digital lösning".

Vet någon hur stor del av de kloner som såldes som gick till "icke power users"? Det vore intressant, för det gick nog inte så många dit.

1
Bevaka tråden