Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet med SJ

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska åka tåg mellan Uppsala och Göteborg imorgon. Är SJ:s trådlösa nät snabbare än det mobila bredband jag har från Tele2?

Jag använde min Tele2-dongel nyligen på en tågresa mellan Göteborg och Malmö. På hemvägen lyckades jag av någon anledning gratis bredband på tåget trots att det väl egentligen kostar (man köper genom bistron). Skillnad i hastighet ? Svårt att säga men jag tror att SJ´s inbyggda bredband är snabbare. Om jag vore du skulle jag inte åka utan dongel. På nedresan var det fel på uppkopplingen så alla i vagnen fick sitta med sina dongel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 20:00

Det är snabbare då det funkar, vilket det brukar vara lite si & så med, tycker det brukar även funka lite smidigare för tunneltäta sträckor..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-22 21:53

Jodå när det funkar så tuffar det på ganska bra men tyvärr så funkar det ungefär lika bra som allt annat SJ försöker sig på, man skulle kunna säga att det inte alltid går enligt tidtabell

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-09-23 17:20

Åker du 1:a klass ingår uppkoppling. Dock är det ganska långsam. Mellan gbg och sthlm är det ganska ok 3g täckning på vissa sträckor. Detta gick betydligt snabbare än SJ: s egna nät. Betala alltså inte för detta.

1
Bevaka tråden